1 Naposledy upravil: Aidamos (13. 11. 2017 22.35:11)

Téma: Lakland 4-94

Lakland 4-94 (2002)

Rok výroby: 2002
Země původu: U.S.A.
Cena nového kusu např. na BassCentral je 3600 $, pravda, jedná se o novou řadu s označením 44-94, která má na přední straně těla různé topy a jiné snímače (viz dále v textu).

Díky Daviďákovi se mi dostala do rukou na výměnu strun a seřízení další laklanďácká basička z Chicaga. Nedávno jsem testoval její sestřičku 44-60 v podobné cenové relaci, dovolím si tedy občas srovnávat.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17ek4qf3rok81c4s12461a15tmg8.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17ek4qf3ra201iqmqk91o1va7n3.jpg

Popis, konstrukce, parametry

Tělo je z bahenního jasanu v poloprůhledném lesklém laku v barvě White Translucent. Tělo má výrazně menší spodní roh, než je obvyklé a díky tomu při hraní v sedě docela přepadává na hlavu, případně klouže ze stehna. Nicméně při hře ve stoje je vše v naprostém pořádku, basa sedí na popruhu jak ulitá a nikam se nepřevažuje. Váží 4,1 kg, tedy stejně jako výše zmíněný model 44-60. Na zadní straně těla je černý plastový kryt elektroniky a též černá plastová zacvakávací kapsa umožňující pohodlnou a rychlou výměnu baterie. Na stránkách Laklandu jsem nalezl informaci, že odběr aktivní elektroniky je pouze 7 mA, což se příznivě projeví na dlouhé životnosti baterie.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17ek4qf3ramkmmvoaj15hvc385.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17ek4qf3rh3h1mmh3sc1nli1ahs4.jpg

Šroubovaný javorový krk s 22 pražci je proveden v řezu typu Quarter-Sawn (vysvětlení) s východoindickým palisandrem na hmatníku, který zdobí očkovaným javorem (Birdseye Maple) vykládané polohové značky. Oproti modelu 44-60 nemá tento krk javorové značky na jeho boku, tam jsou plastové bílé. Krk je k tělu připevněn pomocí pěti šroubů (vrutů). Díky menšímu spodnímu rohu a díky zešikmení těla v místě styku s krkem, je dobrý přístup levé ruky do vysokých poloh.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17ek4qf3rkjkfld40megikkq7.jpg

Výše zmíněný řez dřeva je hezky vidět na hlavici nástroje, která je osazena chromovanými mechanikami od firmy Hipshot. Šířka krknu na ořechu (nultém pražci) je 41,3 mm, tedy stejně jako má např. Fender Precision. V předchozí recenzi modelu 44-60, který má na nulťáku šířku 38,1 mm,  tedy typ Fender Jazz Bass, jsem psal, že mi obecně jazzbassový krk nevyhovuje, ale že model 44-60 má víc hmoty dřeva, je prostě tlustší než Fender Jazz Bass, a tak mi i sedí o trochu víc. U tohoto recenzovaného modelu 4-94 je to obráceně. Šířka na nulťáku je stejná jako má Fender Precision, ale krk zdaleka nemá tolik hmoty dřeva jako Precision, ale i tak je mi příjemný a docela pohodlný.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17ek4qf3r1kpf1q151g0oqjq1kuma.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17ek4qf3rsrri811g4ojt1mja9.jpg

Seřizovací šroub výztuhy krku je dobře přístupný a krk kromě klasické výztuhy obsahuje i dvě grafitové tyče pro lepší stabilizaci.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17ek5dsf4dmep161tds1bp178ml.jpg

Baskytara je osazena dvěma snímači a třípásmovou aktivní elektronikou. Chromovaná zásuvka na jack je na boku těla nástroje.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17ek4qf3r1qmb1vfqbhljom1l276.jpg

Snímače jsou od firmy Bartolini, krkový je typu Jazz Bass, kobylkový pak typu MusicMan, obojí pak bez viditelných pólových nástavců. Ovladače aktivní elektroniky jsou basy, středy, výšky, poměr snímačů a hlasitost. Kloboučky potenciometrů jsou z poměrně měkkého plastu a působí na mě na takto drahé base nepatřičně lacině. Mají otřepy v místě vtoků a i povrchová úprava má k dokonalosti daleko. Samozřejmě toto je vidět jen z blízka, ale i tak bych je osobně nahradil nejspíše chromovanými. Berte to tak, že jako vystudovaný plastař trpím profesionální deformací. Hlasitost je reprezentována potenciometrem typu push/pull, jehož povytažením přepnete elektroniku do pasívního režimu. V tomto režimu jsou samozřejmě korekce ze hry zcela vyřazeny a není ani žádný ovládací prvek, který by zastupoval tónovou clonu. Dále se v ovládací sekci vyskytuje třípolohový páčkový přepínač, který, dle jeho polohy, zapíná jednotlivé cívky kobylkového snímače. Ve střední poloze jsou zapnuty obě cívky v paralelním módu, ve směru ke kobylce nebo ke krku se pak zapíná cívka v daném směru. Mluvím vždy o cívce, ale ve skutečnosti jsou to cívky dvě. Oba snímače jsou absolutně bezbrumové, mají totiž každou cívku dělenou, podobně jako snímače typu Precision (viz stránky Bartolini).

Kobylka je podobná typu MusicMan, nicméně nemá pro fixaci kamenů postranní válečky, ale drážky v místě nejkrajnějších červíků pro štelování kamenů. Kobylka umožňuje protažení strun skrz tělo.

Zvuk

Zvukově je basa velmi rozmanitá. Nakroutit tam lze zvuků mnoho (viz zvukové ukázky níže). Pasivní zapojení beru jen jako nouzové řešení, což i Lakland takto prezentuje, přímý signál ze snímačů Bartolini je totiž hodně slabý. Nedokázal jsem v pasivu můj lampový kompresor EHX Black Finger donutit k pořádnému rozsvícení LEDky signalizující kompresní funkci. Aktivní elektronika naopak dává signál silný a je tak všechno v pořádku. Dnes se do nových modelů 44-94 dávají snímače LH-3, jako upgrade lze případně pořídit snímače Chi-Sonics. Úžasné je toto video: http://www.youtube.com/watch?v=Mpd7r0PdVnU právě se snímači LH-3. Jednotlivé zvuky jsou vážně v maximální možné míře věrné. Chvíli jsem při sledování videa koukal na jinou stránku a ani jsem si poslechem nevšiml, že si předvádějící hráč vyměnil nástroje (pravda, video je jen v 360p a zvuk tedy není úplně nejčistší).

I já jsem nahrál zvukové ukázky, ovšem se stávajícími snímači Bartolini. Na basu jsem natáhl úplně nové struny Elixir Nanoweb o tloušťkách .045"-.105" a provlékl jsem je skrz tělo. Když pominu slabý signál snímačů Bartolini v pasívním režimu, po normalizaci hlasitosti nahrávek mám pocit, že pasívní zvuk je snad úplně stejný jako v aktivním režimu s korekcemi v nulové poloze, což u jiných baskytar úplně pravidlem nebývá. Posuďte sami:

V následujícím obrázku jsou označeny cívky, tak jak jsou uvedeny v nahrávkách:

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17efpsfl4ebcj591t0r1tqv2i5.jpg

Režim Passiv

Cívka 1
Cívky 1-2
Cívky 1-23
Cívky 1-3
Cívka 2
Cívky 23
Cívka 3

Režim Active - korekce v nulové poloze

Cívka 1
Cívky 1-2
Cívky 1-23
Cívky 1-3
Cívka 2
Cívky 23
Cívka 3

Režim Active - basy a výšky přidány o cca 50%, středy v nulové poloze.

Cívka 1
Cívky 1-2
Cívky 1-23
Cívky 1-3
Cívka 2
Cívky 23
Cívka 3

Režim Active - basy a výšky skoro naplno, středy mírně stažené (bonusová nahrávka, zvuk, který se mi asi nejvíc líbí)

Cívky 1-23, cívka 1 mírně stažená

Basu jsem testoval i na mém aparátu TecAmp (recenze). Opět se projevilo to, co v předchozí recenzi modelu 44-60. Jak podotkl UR, jasanové tělo + pasiv (aktiv s korekcemi na nule) + zvukově čistý aparát = příliš čistý zvuk. Při pohrání si s korekcemi se basa víc vyhranila a při prohnání zvuku lampovým kompresorem je to vůbec paráda. Při nastavení dle výše uvedené bonusové nahrávky je basa průrazná, vrčivá, hutná a v kapele se jistě prosadí a bude sound kapely tmelit, ale ani další dostupné zvuky nejsou nezajímavé, přičemž samozřejmě nebylo v mých silách předvést všechny možné kombinace nastavení snímačů a aktivní elektroniky. Pravda, snažil jsem se namíchat i zvuk MusicMana, ale to se mi moc nepodařilo. S uvedenými snímači LH-3 by se vidělo wink

Hodnocení

Krásná basa s krásným variabilním zvukem, ačkoliv na mě osobně je té variability až moc, což je samozřejmě jen a pouze můj problém. Shodli jsme se Daviďákem na tom, že se nám ta basa vzhledově líbí víc, než to, co dělají teď s těmi topy z obláčkového javoru (Quilt Maple). Příjemný vzhled doplňuje perfektní zpracování, výborné vyvážení (na popruhu), kvalitní materiály a elektronika, dále perfektní seřiditelnost a hratelnost. Výhradu bych měl snad pouze k slabému signálu snímačů v pasívním režimu a k levně působícím kloboučkům potenciometrů. Ovšem samotný Lakland regulérně tvrdí, že ten pasivní mód je spíš záchrana při slabé baterii, takže evidentně jen v rámci honby za objektivitou hledám mouchy. To samé se týká kloboučků potenciometrů, kde jsou nedokonalosti vidět z deseti centimetrů, jinak ne. A tedy závěr, kdo chcete maximálně univerzální basu s variabilním zvukem, který dostatečně nahradí onu pověstnou svatou trojici (Jazz Bass, Precision, StingRay), navíc s top zpracováním, je tento kousek jedna z nejlepších voleb, samozřejmě počítejte s vyšší cenou.

Odkaz na konkrétní model na stránkách výrobce: http://lakland.com/44-94.htm

Lakland 4-94 (1995)

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1b3ff75pg121h1msm1q361trge7o6.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1b3ff75pfiijjoc16ll17h01vf75.jpg

Popis

Jedná se vůbec o jeden z prvních Laklandů, na kterém se osobně podílel pan McFarland (ono "land" z názvu Lakland, ten druhý byl pan Lakin). Oproti mladšímu kousku popisovaném výše má několik věcí jinak. Na rozdíly se právě zaměřím.

Tělo je z jasanu, ale má javorový top. Barva je mimochodem opravdu nádherně vyvedený tříbarevný sunburst. Zásuvka na jack je na přední straně, já osobně toto řešení preferuju. Kobylka ještě nemá vyraženo logo Lakland. Snímače jsou opět Bartolini.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1b3ff75pf1h5o2p41hdbpicjjm4.jpg

Krk je sice připevně pěti vruty jako novější model, ale zde je použita ještě chromovaná destička. Chybí kapsa na baterii, baterie je ukrytá v hlavní šachtě elektroniky, ale ta je opatřena kovovými pouzdry se závity a tedy jsou u krytu použity šroubky a nikoli vruty.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1b3ff75pee4ds7q2r116ro3l93.jpg

Jinak krk má opět velmi mělký profil, což mi osobně úplně nesedí, ale dá se na něj zvyknout.

Ještě mám poznámku k potenciometrům. Když odhlédnu od použitého nevzhledného plastu kloboučků, tak musím pochválit, že všechny potenciometry mají i po těch letech tuhý chod a žádný z nich ani minimálně nechrastí. Výjimka je potenciometr volume, ten sice nechrastí, ale má strašně lehký chod. Nechtěně o něj lehce zavadíte rukou a stáhnete si hlasitost. Měl jsem pak tendenci to při hraní furt kontrolovat.

Zvuk

Zvuk je podobný jako u výše testovaného modelu, jen zde mi (ani nevím proč) pocitově trochu chyběly středy, takže jsem jejich potenciometr využíval. O zvuku se vyjádřím blíže u následujících zvukových ukázek, které jsou provedeny opět přímo do zvukové karty a dále jen normalizovány a jinak ponechány bez dalších úprav. Použity jsou skoro nové struny Elixir Nanoweb .045" až .100" s omotem z poniklované oceli.

Cívky označeny opět jako u modelu výše:

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1b3fi9udtl0410i017ij4r6pdeb.jpg

Ekvalizér byl nastaven následujícím způsobem: basy naplno, výšky skoro naplno, středy přidány přibližně na 1/3.

Cívka 1 - takový celkem slušný Precision

V dalších nahrávkách je vždy ukázka prsty a za ní i slapem.

Cívky 1 a 3 - celkem typický Jazz Bass. Na moje potřeby trochu tenčí zvuk oproti ostatním kombinacím cívek.

Cívky 1 a 2 - tento zvuk se mi nasucho, myslím tím bez kapely, líbil asi nejvíc. Hutný vrčák. Ale v kapele ten zvuk už byl trošku jakoby pod dekou, musel bych laborovat s ekvalizérem na zesilovači.

Cívky 2 a 3 - zvuk poměrně blízký klasické base Music Man StingRay. Bez kapely mě tenhle zvuk kupodivu bavil skoro nejmíň, ale v kapele pak byl nejpoužitelnější. Prolézal kapelou, ale nebyl přespříliš agresívní, spíš dostatečné konkrétní, ale současně i tmelivý.

Všechny cívky - tento zvuk je bez kapely hodně líbivý, ale s kapelou funguje lépe, když se u této kombinace cívek malinko upozadí krkový snímač (cívka 1) a tedy se ovladač poměru snímačů otočí mírně ve prospěch kobylkového.

V pasívním zapojení je zvuk opravdu hodně slaboučký, ukázky jsem nedělal.

Hodnocení

Opět hodnotím velmi vysoko. Perfektní zpracování, variabilní zvuk. Já si našel svůj zvuk, a ač jsem měl někdy k ostatním zapojením výhrady, tak jedním dechem dodávám, že ono bude použitelné při vhodném nastavení jakékoli zapojení cívek, je to jen o vkusu každého hráče a samozřejmě také i o hudebním stylu, kdy se vždy bude hodit něco jiného. Za víc jak 20 let používání má basa jen jemnou patinu, krk je příjemně ohmataný, jen listy ladících mechanik jsou zašlé poměrně dost, ale na funkčnosti tím nic neztrácí. Nástroj váží 4,1 kg a na popruhu sedí perfektně. Jen při hře v sedě basa nepříjemně a nečekaně sklouzává ze stehna díky malému spodnímu rohu. Několikrát mi tak málem spadla, za což by Daviďák určitě nebyl rád, a já jsem naopak rád, že mě nechal seznámit s dalším úžasným nástrojem. Ostatně galerii jeho travnatých fotek naleznete zde: http://gdavidak.rajce.idnes.cz/Lakland_4-94_3toneburst/

Lakland 4-94 (1998)

Další Daviďákův kousek. Tentokrát se zajímavou historií, budu ho citovat:

davidak napsal:

Kluci v Laklandu mi řekli, že basa byla v roce 1998 vyrobená pro Keitha Duffyho (The Corrs). Tak jsem mu napsal (v dnešní době je možný kontaktovat prakticky kohokoliv), no a Keith se o base rozpovídal – mj. o tom, že krk si nechával dělat na zakázku, není plochej, ale spíš polenoidnější 40 mm nulák, není na něm klasický seriový číslo, tak se na něj Dan Lakin alespoň podepsal, a že další majitelkou byla Yolanda Charles (Joe Cocker, BB King, Robbie Williams, ...), tak jsem googlil, zda je to pravda, a je, dokonce o tý base mluví tady v povídání: https://www.youtube.com/watch?v=5swJ02TmRBo&t=125 a tady na ní mastí s Robbiem:

https://www.youtube.com/watch?v=qcfbF3fLwxQ&hd=1
https://www.youtube.com/watch?v=yG0H5UX7wrE&hd=1
https://www.youtube.com/watch?v=yf2_bCd99vE&hd=1

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1burh7e9g1otu163b1s6n1ljj1an43.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1burh7e9ge1gh291jnl1oemkve4.jpg

Popis

Tělo je z bahenního jasanu v barvě tobacco sunburst. Krk je opět z javoru s dolepovaným hmatníkem z očkovaného javoru. Šířka krku na ořechu je menší než u předchozích dvou testovaných kousků, má 40 mm, tedy něco mezi Jazz Bassem a Precisionem. Ale profil je typu D, tedy dosti plný a sedí mi do ruky bez pocitu nepohodlí. Baskytara váží 4,2 kg a díky více hmotě dřeva krku a také možná díky masívnímu D-tuneru lehoulince přepadává na hlavu, ale nic tragického, při hraní v kapele jsem to prakticky vůbec nevnímal.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1burh7e9h5ri16cf14h11l91bml6.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1burh7e9h11bq8fr1t911rc1md7.jpg

Oproti předchozím dvěma kouskům má tento kus pro Lakland zcela netypické snímače, a to od firmy Seymour Duncan. Krkový je typu Jazz Bass, kobylkový ala Music Man.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1burh7e9h8t51bkq1svv5tr18jp5.jpg

Když jsem basu dostal, přišel mi zvuk slabý a při větším zabrání za struny zkreslený. Zkreslení je typický projev slabé baterie. Taky že ano. Měla jen 8,2 V a trvanlivost do roku 2012, tedy minimálně pět let přesluhovala. Po výměně je vše v pořádku, nicméně když jsem sundal kryt elektroniky, všiml jsem si trimru na nastavení přizpůsobení hlasitosti, tedy jsem na něm malinko přidal, a všiml jsem si i přepínačů středových frekvencí, které měly i předchozí kousky, ale díky tomu, že jsem nesundával kryt, jsem s nimi neměl doposavad tu čest. Nyní už ano.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1burh7e9h17mu166d8g9ivlvjh8.jpg

Volič středové frekvence má dva přepínače a díky vzájemným polohám i čtyři možné kombinace. Umožňuje nastavit středy na 250, 500, 700 a 850 Hz, jak je komu libo. Vyzkoušel jsem všechny a zase se vrátil k původním 500 Hz. Na vnitřní straně krytu je i schéma poloh přepínačů pro jednotlivé frekvence.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1burh7e9i1uik17b11vs3h1ko7s9.jpg

Zvuk

Nahrávky jsou provedeny přímo do zvukovky a kromě normalizace ponechány bez dalších úprav. Použité jsou struny GHS Sub-Zero Bass Boomers CR-M3045 o tloušťkách .045" - .065" - .085" - .105" a kupodivu stále ve slušném stavu. Hráno v aktivním zapojení, basy a výšky přidány cca o 1/3, středy bez ovlivnění. Hráno na cívky dle číselného označení. Hráno nad aktivním snímačem, v případě obou mezi nimi.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1burh7e9jo9cfkf22v1qbr1860a.jpg

Cívka 1
Cívky 1 a 2
Cívka 1 a 3
Cívky 1, 2 a 3
Cívky 2 a 3

Jak to slyším já? Samotná cívka 1 je takový skoro Precision, ostatní zvuky mi žádný jiný nástroj, např. Jazz Bass a ještě méně Music Man nepřipomínají. Ovšem nemůžu říct, že by mi to vadilo, nebo že bych to považoval za chybu. Vůbec ne. Naopak je tu pět různých základních zvuků a všechny jsou použitelné. A další nuance lze namíchat za pomoci ovladače poměru snímačů. Protáhl jsem basu hraní s bluesovou kapelou a na většinu věcí jsem použil zapojení se všemi cívkami a kupodivu na totálně rovné korekce. Stačily mi korekce na preampu Tech 21 VT Bass Deluxe a byla to naprostá paráda. Plnotučný zvuk, dostatek basů a tmelivých středů, krásně basa plnila kapelu. Zvláště sólový kytarista mi chválil zvuk a líbilo se mu, jak ta basa hraje. Mně se líbila taky. Moc.

Hodnocení

Ze tří podobných testovaných kousků mě tento konkrétní kus bavil zdaleka nejvíc, a ne kvůli jeho zajímavé historii, ale protože prostě výtečně hraje. Je to vysloveně kapelní basa a navíc díky pohodlnému dohmatu poskytuje úžasný herní komfort, až tedy opět na hru v sedě, kde mě ten malý spodní roh prostě štve snadným sklouznutím ze stehna, tedy popruh nutný!

Daviďákova galerie fotek ZDE.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1

2

Re: Lakland 4-94

Děkuju za pěknou recenzi. Jen bych upřesnil:

Aidamos napsal:

Cena nového kusu např. na BassCentral je 3600 $, pravda, jedná se o novou řadu s označením 44-94, která má na přední straně těla různé topy a jiné snímače (viz dále v textu).

Lakland dělá u tohodle modelu tři řady- Classic (olšový tělo, solid laky, pickguard- viz ta zlatá co mám někde v galerii na rajčeti) Standard (jasan tělo, bez picku a bez topu, viz recenze) a Deluxe (stejný jak Standard, akorát top z obláčků a dalších zbytečnejch dřev)

LĀKLAND

3

Re: Lakland 4-94

Moc pěkný stroj, poctivá recenze, gratulace oběma, pánové.

4 Naposledy upravil: Aidamos (21. 11. 2017 21.02:53)

Re: Lakland 4-94

Lakland 4-94 (1995)

Přesunuto nahoru do prvního příspěvku.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1

5

Re: Lakland 4-94

Poznámka ke zpracování

Pro mě je neuvěřitelný, jak odfláknutej je chrom na těch Hipshotech, když tahle zreznou za 20 let.

Další  "fajnovkou" jsou ty nejlevnější knoby, co čínský fabriky vyprodukujou. Příjde mi to jak čínský rádio z tržnice v sedmičkovým bavoráku.

A když připočtu, že ani lakování asi nebude žádnej zázrak (jedině snad, že by majitel hrál v drátěný rukavici na levý ruce) a tu "maličkost" s baterkou
tak nevím nevím jestli bych zpracování ohodnotil jako perfektní.

Jedině snad, že by majitel potil kyselinu a nástroj za to tím pádem nemohl... no ale ty knoby jsou stejně hnusný :-)

Jistě, hledám hnidy na svatým grálu, na zvuk to vliv nemá, ale přecijen.... u basy za tyhle peníze.

JazzBass std. MiM, Cort A4 OPN, Precision SQ VM, JazzBass FL NoName, Hofner 500/1 1965
Trace Elliot ELF + 2x110,  HA3500 + 210+115, Roland Cube, HB250+112
Samson Q8 + TC Helicon Harmony Singer

Share

6 Naposledy upravil: Aidamos (08. 12. 2016 20.22:24)

Re: Lakland 4-94

Atvečko napsal:

Pro mě je neuvěřitelný, jak odfláknutej je chrom na těch Hipshotech, když tahle zreznou za 20 let.

Jo, jsou jetý dost. Je to nepřehlédnutelné při každém ladění.

Atvečko napsal:

Další  "fajnovkou" jsou ty nejlevnější knoby, co čínský fabriky vyprodukujou. Příjde mi to jak čínský rádio z tržnice v sedmičkovým bavoráku.

Ty knoby jsem kritizoval už u první recenze výše. Mimochodem, ještě jsem do dnešní recenze doplnil něco o stavu poťáků.

Atvečko napsal:

ani lakování asi nebude žádnej zázrak (jedině snad, že by majitel hrál v drátěný rukavici na levý ruce)

Ono jestli ten krk je lakovaný nitrem, které je z laků asi nejlepší, protože umožňuje dřevu dýchat, tak se není co divit. Mechanicky to nitro tak odolné není.

Atvečko napsal:

"maličkost" s baterkou

To mi vadí ze všeho nejmíň. Baterku člověk vyměňuje jednou za rok a spíš jen preventivně, tak ty 4 šroubky nejsou zas takovej problém.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1

7

Re: Lakland 4-94

Mechaniky: Puvodni majitel mel brutalne agresivni pot, uz jsem to na par basach videl, nevim proc by hned mel bejt hipshot odflaknutej. Ja moc lepsich firem na hw neznam.

Lakovani: krk ma upravu pouze napusteni olejem a potom vosk, zadny nitro.

Knoby: tam jedine souhlasim, ale k tomuhle modelu uz tak nak patrej.

Baterka: Rozhodne lepsi jez plastovy klipy.

Osobne se mi libi, kdyz basa ziskava starim patinu a zraje spolecne s majitelem, nez sterilni neznicitelnej stroj s centimetr tlustym lakem.

Videl jsem ohranejsi basy po peti letech. Kdyz na to nekdo hraje profesionalne vecer co vecer, nekde se to projevi.


Uz jsmem mel doma pres 70 bas vsech moznejch typu, kvalit a znacek a Lakland opravdu patri podle me k tomu nejlepsimu a ano jsem zaujatej smile

LĀKLAND

8 Naposledy upravil: Atvečko (08. 12. 2016 23.36:30)

Re: Lakland 4-94

Jak jsem psal, bylo to jen hledání hnid,  aby to tu nebylo jen samý chválení smile


K tý baterce - měl jsem na jazzbase michalíka s baterkou pod plechem.  Po dvou letech byly ty díry už tak ožvejkaný, že mě to nasralo, vzal jsme frezku a do zad jsem udělal ďuru na ten platovej držák.

K tomu krku - mysle jsme že je to lakovaný stejně bud oboje (krk/tělo) nitrem nebo PUčkem.  Nenapadlo me, že by to mohl bejt jen vosk.

K těm mechanikám - podle mě je to prasácky udělanej chrom... měl jsem na hofnerce kus plechu z jolany, celá hofnerka má chrom jak z fabriky (i po 50ti letech) chrom z jolany slezl za tři roky ....  nejspíš  i super firmám se občas něco nepovede.

k celý tý kytaře - samosebou že bych ji bral všema deseti ale musím si najít důvod proč ji nechci smile

JazzBass std. MiM, Cort A4 OPN, Precision SQ VM, JazzBass FL NoName, Hofner 500/1 1965
Trace Elliot ELF + 2x110,  HA3500 + 210+115, Roland Cube, HB250+112
Samson Q8 + TC Helicon Harmony Singer

Share

9

Re: Lakland 4-94

Davide, tak to je fakt pekna basa, mozno cosi podobne este skusim

Adame, vyborna recenzia wink ako vzdy

pkGuitars  no.1                ¤
JAzZ*Bejs-fejs                 ¤

Gallien Krueger RB700-II  &  GK SBX410 & ZOOM B3

Share

10

Re: Lakland 4-94

davidak napsal:

Lakovani: krk ma upravu pouze napusteni olejem a potom vosk, zadny nitro.

Fakt? Mě to přišlo místy lesklý jak nějaký lak.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1

11

Re: Lakland 4-94

Mám Laklanda US 5 z 97 roku a je to strašně zabijácký nástroj... navíc má menzuru 34" což je rarita.. :-)

Fodera 4, Ken Smith 4, Lakland 5, STR 548, DeGier Bebob 4, HotWire 5, Káča, MarkBass Pre+PowerAmp, BassWitch, Epifani 110, Glockenklang 112, Glockenklang 4x10

Share

12

Re: Lakland 4-94

Atvečko napsal:

K tý baterce - měl jsem na jazzbase michalíka s baterkou pod plechem.  Po dvou letech byly ty díry už tak ožvejkaný, že mě to nasralo

Tady to má kovová zapuštěná pouzdra s vnitřním závitem a do nich šroubky, takže se nic neožvejká.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1

13

Re: Lakland 4-94

Aidamos napsal:
Atvečko napsal:

K tý baterce - měl jsem na jazzbase michalíka s baterkou pod plechem.  Po dvou letech byly ty díry už tak ožvejkaný, že mě to nasralo

Tady to má kovová zapuštěná pouzdra s vnitřním závitem a do nich šroubky, takže se nic neožvejká.

http://baskytara.com/img/m/327/t/p1bmtvo3f01e3jrth2brq4m1t7i3.jpg

LĀKLAND

14 Naposledy upravil: Aidamos (21. 11. 2017 21.02:12)

Re: Lakland 4-94

Lakland 4-94 (1998)

Přesunuto nahoru do hlavního příspěvku.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1

15

Re: Lakland 4-94

smile krasna basa, takyto Lak by mi silno pomotal hlavu

pkGuitars  no.1                ¤
JAzZ*Bejs-fejs                 ¤

Gallien Krueger RB700-II  &  GK SBX410 & ZOOM B3

Share