Téma: První baskytara
Ahoj, jsem Kuba z Brna a chtěl bych se naučit na baskytaru.
Doporučí mi někdo na co si dávat pozor při pořizování první baskytary?
děkuji
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Baskytara » První baskytara
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Ahoj, jsem Kuba z Brna a chtěl bych se naučit na baskytaru.
Doporučí mi někdo na co si dávat pozor při pořizování první baskytary?
děkuji
Dej si pozor na to, aby ti ji pomohl vybrat někdo, kdo tomu rozumí
....a vítej na palubě.
Doporučí mi někdo na co si dávat pozor při pořizování první baskytary?
Vítej na fóru a koukni sem: http://baskytara.com/topic5878
já si myslím, že dneska se už ani uplná mrdka koupit nedá, takže spíš záleží, kolik chceš utratit.
já si myslím, že dneska se už ani uplná mrdka koupit nedá, takže spíš záleží, kolik chceš utratit.
to bys koukal.... třeba takovej vision z aukra
Já bych jako obvykle doporučil JazzBass/Precision Squier Affinity z bazaru, případně Focus a vyhnoul bych se DiMavery, Stagg, Vision
Ahoj, jsem Kuba z Brna a chtěl bych se naučit na baskytaru.
Doporučí mi někdo na co si dávat pozor při pořizování první baskytary?
děkuji
To je spousta hledisek, které ti tu nanosí(me) a stejně ti většina moc neřekne.
Hlavní doporučení:
1) měj při vybírání vedle sebe zkušeného basáka
2) dej si říct co ti radí
3) asi se moc nespleteš s řadou Squier Affinity (tělo olše) a s provedením Precision (rozumná cena/výkon)
4) nejlépe ojeté, protože kdyby něco, pošleš basu zase dál s minimální ztrátou.
BTW jednoho skvéra preclíka ve skvělém stavu a upgradovaného uvažuju pustit - nenutím, ale nabízím na skouknutí jako referenční vzorek pro představu o čem píšu.
kup si tohle
https://hudebnibazar.cz/sx-vintage-seri … /ID129671/
kup si tohle
....jeee, můj záložní precl. S Tím Delanem to hrálo moc dobře.
Jaký hudební styl bys chtěl hrát? Od toho se může odvíjet typ baskytary. Jestli zvukově spíš něco ve stylu Jazz Bass nebo Precision Bass.
Kolik do toho iniciálně chceš vrazit peněz?
Dobrá použitá basa může být skutečně výrazně výhodnější koupě, než nová nejlevnější z obchodu. Pokud bys ji kupoval od někoho z tohoto fóra, který je tu registrován delší dobu (např. jak ti výše nabídl MartinXC z Lelekovic), tak máš celkem jistotu, že to bude hratelná basa a ne nějaká neseřiditelná mrdka. Pokud bys chtěl kupovat něco od někoho z Brna, kdo není z tohoto fóra, tak můžu dojet ji s tebou vyzkoušet. Je hrozně důležitý začínat na přiměřeně dobře seřízeném nástroji (což předpokládá, že vůbec jde seřídit). Seřízení dohmatu má velký vliv na ergonomii a celkový komfort hry. V opačném případě budeš akorát otrávenej, že ti to nejde, a třeba to vůbec nebude tebou.
Jestli zvukově spíš něco ve stylu Jazz Bass nebo Precision Bass.
Oboje naprosto univerzální basy běžně užívané napříč žánry.
tak si tak říkám, jestli to Kubu z Brna už nepřestalo bavit
Šimi napsal:Jestli zvukově spíš něco ve stylu Jazz Bass nebo Precision Bass.
Oboje naprosto univerzální basy běžně užívané napříč žánry.
Tak já mám shodou okolností v tuhle chvíli JB a PB a můj názor je ten, že až zas tak univerzální není ani jeden z nich. Že se oba používají napříč žánry neznamená, že jsou zvukově podobné, či snad dokonce zaměnitelné. A myslím, že kdyby obě koncepce byly zaměnitelné, tak by na trhu neexistovaly paralelně a už by dávno zkonvergovaly na jeden nástroj. A jestliže tu ten výběr je, tak je nutný si vybrat a tím pádem je dobrý se zamyslet a vybrat si vhodně. A taky si myslím, že čím levnější nástroj, tím více se JB a PB bude lišit, protože tím méně zvukově univerzální nástroje to budou. Levnej nástroj s levnou, velmi pravděpodobně pasivní, elektronikou bude mít prostě jen jeden svůj použitelnej zvuk. Před lety jsem začínal na Squier Affinity JB a jedinej použitelnej zvuk byly oba snímače naplno a nebyl to zvuk ani do metalu, ani do rocku. Samotnej krkovej snímač moc brumil, samotnej kobylkovej krom brumení hrozně nakresloval, že to co z toho lezlo fakt nebylo pěkný. Oba dohromady dělaly celkem pěknej JB zvuk, ale o zvukové variabilitě se nedalo hovořit.
A přijde mi nesmysl, aby si Kuba kupoval jako první nástroj PB, pokud to má do folku, na kterej se daleko víc hodí JB, nebo aby si kupoval JB na metal, na kterej se z těch levných nástrojů hodí spíš nějaká humbuckerová Ibaneza.
řekněme do český zábavovky s hodí oba
pokud to má do folku, na kterej se daleko víc hodí JB
Nesouhlas
JB na metal, na kterej se z těch levných nástrojů hodí spíš nějaká humbuckerová Ibaneza
Taky
Měl jsem obě koncepce a rozhodně si myslím, že tady prostě pravidla nefungují
tak si tak říkám, jestli to Kubu z Brna už nepřestalo bavit
hahaha, ne ne. naopak, akorat jsem uplně zapomněl že jsem tu daval dotaz
furt vybiram vybiram. hodne se mi libi basy Warwick (Corvette) ale ty se v Česku vubec neprodávaji.
tak zatim to vypada na JB Fender Squier. Konkrétně tato se mi moc líbí:
https://kytary.cz/fender-squier-vintage … /HN142470/
(dotaz lajka: pro zapojeni sluchatek ke kytare je kombo nutné, či se to dá obejít nějakou levnější variantou)
Rozuměj, v bytě na basu přes kombo hrat nemuzu
cubanno789 napsal:Ahoj, jsem Kuba z Brna a chtěl bych se naučit na baskytaru.
Doporučí mi někdo na co si dávat pozor při pořizování první baskytary?
děkujiTo je spousta hledisek, které ti tu nanosí(me) a stejně ti většina moc neřekne.
Hlavní doporučení:
1) měj při vybírání vedle sebe zkušeného basáka
2) dej si říct co ti radí
3) asi se moc nespleteš s řadou Squier Affinity (tělo olše) a s provedením Precision (rozumná cena/výkon)
4) nejlépe ojeté, protože kdyby něco, pošleš basu zase dál s minimální ztrátou.
BTW jednoho skvéra preclíka ve skvělém stavu a upgradovaného uvažuju pustit - nenutím, ale nabízím na skouknutí jako referenční vzorek pro představu o čem píšu.
predevsim diky za tu spoustu odpovedi, vazim si toho:)
1) zkusene basaka mam...v tydnu jdem kouknout
2) urcite dam
3) souhlasim, squier bude asi nejrealnejsi volba, spis JB ale ( https://kytary.cz/fender-squier-vintage … HN142470/)
4) do ojetiny se mi moc nechce, ale to mi mozna este nekdo rozmluvi, nejsi prvni kdo mi takhle radi
díky moc!
Obejdeš se i bez komba - třeba hraním přes nějaký multiefekt, který má výstup na sluchátka:
https://hudebnibazar.cz/baskytary/120000/
A rovnou si můžeš vyzkoušet co který efekt dělá - časem asi něco budeš potřebovat
Paparatzzi napsal:Šimi napsal:Jestli zvukově spíš něco ve stylu Jazz Bass nebo Precision Bass.
Oboje naprosto univerzální basy běžně užívané napříč žánry.
Tak já mám shodou okolností v tuhle chvíli JB a PB a můj názor je ten, že až zas tak univerzální není ani jeden z nich. Že se oba používají napříč žánry neznamená, že jsou zvukově podobné, či snad dokonce zaměnitelné. A myslím, že kdyby obě koncepce byly zaměnitelné, tak by na trhu neexistovaly paralelně a už by dávno zkonvergovaly na jeden nástroj. A jestliže tu ten výběr je, tak je nutný si vybrat a tím pádem je dobrý se zamyslet a vybrat si vhodně. A taky si myslím, že čím levnější nástroj, tím více se JB a PB bude lišit, protože tím méně zvukově univerzální nástroje to budou. Levnej nástroj s levnou, velmi pravděpodobně pasivní, elektronikou bude mít prostě jen jeden svůj použitelnej zvuk. Před lety jsem začínal na Squier Affinity JB a jedinej použitelnej zvuk byly oba snímače naplno a nebyl to zvuk ani do metalu, ani do rocku. Samotnej krkovej snímač moc brumil, samotnej kobylkovej krom brumení hrozně nakresloval, že to co z toho lezlo fakt nebylo pěkný. Oba dohromady dělaly celkem pěknej JB zvuk, ale o zvukové variabilitě se nedalo hovořit.
A přijde mi nesmysl, aby si Kuba kupoval jako první nástroj PB, pokud to má do folku, na kterej se daleko víc hodí JB, nebo aby si kupoval JB na metal, na kterej se z těch levných nástrojů hodí spíš nějaká humbuckerová Ibaneza.
díky za vyčerpavajici odpoved:
Folk uplne neplanuju, ale na druhou stranu, člověk nikdy neví kam ho hudebni vlny zavedou, že.
primarně bych se chtěl zaměrit na rockovou (classic) hudbu. Moje hudebni vzory jsou kapely jako Led Zeppelin, Deep Purple, Jethro Tell, Uriah Heep, Ozzy. Z novodobějšich RATM, RHCP, Audioslave,...
zatim se mi jeví jako nejpravděpodobnější nejakej pasivni fender squier, do 10 tis.
Tento tyden jdu konecne se podivat nekam do hudebnin (s "opravdovym" basakem)
tak to snad rozlousknem.
diky vsem
Zrovna prodávám Vox AmPlug Bass. Strčíš do basy, připojíš sluchátka a jedeš. Jsem též z Brna, tak bys i ušetřil poštovný. Za 500 je tvůj
https://www.muziker.cz/vox-amplug-bass? … znEALw_wcB
Fender squier VM 70 je dobrá volba, výborná kytara. Na bazarech kolem 6-7k
O cvičení je tu zrovna vedena diskuze, já teda preferuju variantu zvuková karta - sluchátka
Fender squier VM 70 je dobrá volba, výborná kytara. Na bazarech kolem 6-7k
O cvičení je tu zrovna vedena diskuze, já teda preferuju variantu zvuková karta - sluchátka
Měl jsem ji a je fakt dobrá, ale nakonec jsem stejně skončil na baskytaře Yamaha TRBX504 a jsem s ní maximálně spokojený a to už uběhl určitý čas, kdy většinou končí to počáteční nadšení z nové věci. Myslím, že začátečník (a jako věčný začátečník vím o čem mluvím) potřebuje víc univerzální baskytaru, vyzkoušet si vintage pasivní i moderní aktivní zvuk. Chápu, že je ta baskytara draží, ale pokud můžu něco poradit, tak na první baskytaře moc nešetřit. Na druhou stranu je pravda, že Fender se zase dobře prodává na bazaru a většinou na tom člověk neprodělá.
tak nakonec jsme se rozhlodli pro Cort
https://kytary.cz/cort-gb34a-ws/HN109703/
tak ted uz jen se na to naucit hrat
...
primarně bych se chtěl zaměrit na rockovou (classic) hudbu. Moje hudebni vzory jsou kapely jako Led Zeppelin, Deep Purple, Jethro Tell, Uriah Heep, Ozzy. Z novodobějšich RATM, RHCP, Audioslave,...
Tos měl sáhnout po Preclovi.
Takhle, pokud mohu přispět se svou troškou k tématu... Mně osobně bylo v prvních týdnech a měsících úplně volný, jestli je to precision nebo JB. Důležitý bylo to, jestli se mi ten nástroj líbil a možná jestli na něj hrál někdo známej. Pustit mi v začátcích PB a JB na krkovej snímač, skoro bych nepoznal rozdíl. První basu jsem si koupil, protože byla černá (mimochodem taky Cort) a stylově jsem to vůbec neřešil, navíc se mi tehdy tvar Fenderů hnusil : )) (ach, to mládí...). Navíc, pokud si dobře pamatuju, tak John Paul Jones používal skoro celou dobu v v Zeppelinech Jazz Basse, takže, jak tu někdo předtím psal, se to imho nedá takhle rozdělit a obě koncepce jsou dost použitelný téměř na cokoliv. Předpokládám, že každej svojí první basu po nějaký době vyměnil, protože mu v něčem nevyhovovala, ale tou cestou si musí projít každý sám. Důležitý je, aby to nebylo hluchý poleno, dala se dobře seřídit a hrálo se ti na ni víceméně pohodlně. Jediný navíc, co bych se já odvážil radit u první basy, je přítomnost snímače u kobylky - ze začátku jsem brnkal jen nad krkovym snímačem, ale až s hranim na kobylkovej jsem získal větší přesnost a jistotu, ale jak říkam - zkušenosti má každý své vlastní : )
Takže, gratuluju k první base, důležitý je, jestli z ní máš radost, zbytek zatim neřeš, to přijde časem
První basu jsem si koupil, protože byla černá (mimochodem taky Cort) a stylově jsem to vůbec neřešil, navíc se mi tehdy tvar Fenderů hnusil : )) (ach, to mládí...).
Hahaha, měl jsem to úplně stejně , a dneska hraju na bílej PB a nedám na něj dopustit, jeden snímač, jeden zvuk. A su přesvědčenej, že se s tím dá hrát naprosto cokoliv.
Martine: za jakého důvodu preclík? Co vím JPJ na basu v LZ snad jenom jazz, Flea v RHCP, Tim C z RATM/Audioslave mám spojené nejvíc se střídáním Jazze a Sraye, a ostatní, co já vím jsou úplná směska, a že bych si mezi nima vybavoval zas tolik preclů, to ne..
Jinak Cubanno myslím, že výběr byl odpovídající, a vítej mezi basáky..
Precl: kvůli zvuku. Srovnání s originály nemá smysl uvažovat - jejich nástroje byly jinak stavěné, a btw na čertví co nahrávali ve studiu... Když vylezeš na podium s klasickým bigbítem, dnešní precl s dvěma krajními polohami tónovky tam bude tutovka vždycky, stejně jako do metalu nebo blues, a s vhodným zesíkem a bednou i na slap.
Osobně jsem okouzlený jazzbassy a jaco-zvukem, ale na všech JB mám vlastní úpravu S1, abych mohl zvuk "dopreclovat".
Kdybych se závislosti na JB zbavil, budu chtít precla s JB US krkem a přidaným kobylovým snímačem - imho nejvíce univerzální nástroj co si umím představit.
dybych se závislosti na JB zbavil, budu chtít precla s JB US krkem
přesně
Když vylezeš na podium s klasickým bigbítem, dnešní precl s dvěma krajními polohami tónovky tam bude tutovka vždycky, stejně jako do metalu nebo blues, a s vhodným zesíkem a bednou i na slap.
Podle mně když vyleze někdo na podium, tak basa je skoro vždycky blbě nazvučená (vyjímkou je asi jazz) a jsem většinou rád, že ji jako posluchač vůbec slyším, natož aby se dal poznat rozdíl mezi JB nebo PB. Na jednom metalovém koncertě v M-klubu ve Valmezu, nešla dokonce basa slyšet vůbec a basák mi potom říkal, že prý si stáhnul středy aby prý uvolnil místo kytarám.
Ale abych neodbíhal od tématu, ta CORT GB34A WS může být super univerzální baskytara
Přesně. Dobrý zvuk basy jsem zažil tak max. v malém klubu, zvučeném z pódia + kopák a zpěv přes PA.
Pokud je to něco většího a naplno vstupuje do hry zvukař, tak to z 90% zkurví, protože přece on ví nejlíp, jak to má hrát.
Třeba teď ve středu na Už jsme doma v Brně. Z basáka (a že hraje!) jsem měl zážitek pouze vizuální.
Já taky nastavuju zvuk pomalu mikrometrem, ale nedělám si iluze, jak to leze ven.
Tak aspoň že z toho mám dobrý pocit já na pódiu. ;-)
John Paul Jones používal skoro celou dobu v v Zeppelinech Jazz Basse, takže, jak tu někdo předtím psal, se to imho nedá takhle rozdělit a obě koncepce jsou dost použitelný téměř na cokoliv.
precl s dvěma krajními polohami tónovky tam bude tutovka vždycky, stejně jako do metalu nebo blues
Souhlas s oběma. Ale zase na druhou stranu ono při vhodném nastavení a stylu hry se dá hrát skoro na všecko v jakémkoli stylu. V bluesové kapele jsem hrál na Precl s hlazenkama, protože to je přece ta správná koncepce. Pak jsem ho prodal, protože mi bylo líto, že mi můj nádherný Music Man Sabre, který navíc ten precloidní zvuk má prakticky taky, jen leží nevyužitý doma a začal jsem brát do bluesovky ten. Mám na něm teda hlazenky a hraju na trochu jiný než ten typický stingrayovský zvuk, ale ten precloidní zvuk nakonec nevyužívám. Ale teď na poslední zkoušku jsem schválně do blues vzal pětku MM StingRay s roundama, a je to naprosto v pohodě použitelné taky.
Podle mně když vyleze někdo na podium, tak basa je skoro vždycky blbě nazvučená
Pokud je to něco většího a naplno vstupuje do hry zvukař, tak to z 90% zkurví, protože přece on ví nejlíp, jak to má hrát.
Opět souhlas s předřečníky. Satanužel tomu tak často bývá. A ještě se to umocňuje s pětistrunnou basou a hraní na struně H.
tak basa je skoro vždycky blbě nazvučená (vyjímkou je asi jazz)
Pokud je to něco většího a naplno vstupuje do hry zvukař, tak to z 90% zkurví, protože přece on ví nejlíp, jak to má hrát.
tomu tak často bývá. A ještě se to umocňuje s pětistrunnou basou a hraní na struně H.
pánové, tak to jste mě, dvě hodiny před odjezdem na kšeft, opravdu pobavili
kde to hrajete? kam to chodíte na koncerty?
samozřejmě, že je mezi zvukařema pořád docela dost tupejch hovad, ale potkávám taky spoustu schopných lidí, kteří se snaží o nejlepší možný zvuk.
a aniž bych se chtěl někoho tady dotknout, ta věc má samozřejmě i druhou stránku a ta se týká toho, co se děje na podiu. v době, kdy jsem ještě často zvučil kluby a fesťáky, jsem potkával taky spoustu basáků, kterým by basu dobře nenazvučil ani pámbu.
nejčastější problém není to, že by neuměli hrát, ale to, že si neumí nastavit zvuk, že hrajou linky, kde se basa maskuje s kopákem nebo jiným nástrojem, že aranž celé kapely sotjí za hovno, že místo přiměřeného tlaku z nich jde jenom horkej vzduch a spousta dalších věcí.
ona často taky platí jedna ze zásadních zvukařskejch pouček: shit in, shit out.
ona často taky platí jedna ze zásadních zvukařskejch pouček: shit in, shit out.
Přesně tak!!
el BassTardo napsal:ona často taky platí jedna ze zásadních zvukařskejch pouček: shit in, shit out.
Přesně tak!!
je to tak.. dobrý zvuk je především otázkou dobré aranže, teprve až pak nástrojů nebo aparátů..
shit in, shit out
Jednoznačně. A z mé zkušenosti má pocit, že zvukaři jsou čím dál lepší, zatímco spoustu kapel stále vůbec neřeší, že podmínky ve zkušebně jsou diametrálně rozdílné oproti koncertování s PAčkem. Prostě dojdou, osolí své aparáty a čekají, že zvukař z té zvukové koule vykouzlí něco super. A nebo ani nečekají a je jim to u prdele, co leze do lidí
My jako kapela, která samozřejmě nemá vlastního zvukaře, máme vše přizpůsobené tak, aby měl zvukař co nejsnadnější práci. I vzhledem k tomu, že je nás 7. Promyšlené aranže a zvuky, aby měl každý nástroj svůj prostor. Hlasitost snažíme tlačit dolů, nepřeháníme to s požadavkem na odposlechy. Prostě v duchu toho, že každý si řekne o to minimum, které potřebuje slyšet. Výsledkem je, že nás mají zvukaři rádi a odvedou o to lepší práci. Málokdy máme se zvukem a zvukařem problém.
je to tak.. dobrý zvuk je především otázkou dobré aranže, teprve až pak nástrojů nebo aparátů..
...to jo, ale dobrá aranž je otázkou vkusu. Není přeci žádný můstr, jak má aranž vypadat, aby jí někdo mohl označovat za dobrou.
Přesně. Dobrý zvuk basy jsem zažil tak max. v malém klubu, zvučeném z pódia + kopák a zpěv přes PA.
....to ti ale připadá jen na pódiu. Zvučit basu jen z pódia,...to se buď neslyšíš a venku to nepulzuje od spodku, nebo basu vytavíš, aby to bylo slyšet v prostoru klubu a pak tě zabijou spoluhráči na pódiu. A hlavně,...z mé zkušenosti,...jen z pódia ta basa nikdy nehraje konkrétně. Mám osvětčený, že i v malém klubu je dobré basu a kopák do toho i malého PA přizvučit. Ale to hlavně není "moje" pravda, to jsem četl někde v Muzikusu od někoho chytřejšího.
ona často taky platí jedna ze zásadních zvukařskejch pouček: shit in, shit out.
....bych řekl že ne "často", ale téměř vždy.
Štěpán Axman napsal:je to tak.. dobrý zvuk je především otázkou dobré aranže, teprve až pak nástrojů nebo aparátů..
...to jo, ale dobrá aranž je otázkou vkusu. Není přeci žádný můstr, jak má aranž vypadat, aby jí někdo mohl označovat za dobrou.
Dobrou aranzi myslim, ze maji nastroje rozdele frekvence aby si nelezly prilis do zeli, ze vsichni nedrhnou ty stejne doby, ze cim vic nastroju tim min kazdy hraje... V zasade bych rekl, ze cim min kazdy hraje a tech spravnych mistech (tedy ideálně tam kde neakcentují doby další tři nástroje, tim lepsi zvuk.
A tak dale.
Dobrou aranzi myslim, ze maji nastroje rozdele frekvence aby si nelezly prilis do zeli, ze vsichni nedrhnou ty stejne doby, ze cim vic nastroju tim min kazdy hraje... V zasade bych rekl, ze cim min kazdy hraje a tech spravnych mistech (tedy ideálně tam kde neakcentují doby další tři nástroje, tim lepsi zvuk.
A tak dale.
....tak to asi ano,...ale i tak si myslím, že ani na to nejsou žádný pravidla. Jsou lidi, kapely, který to dělají přesně tak jak by se to "nemělo" a hraje jim to,...a mají spousty fanoušků atd. Ale vím jak to myslíš.
Mám zkušenost,že když je kytarista spoluhráč trochu prase,dá si pátý pivo a na svý celolampě si trošíčku víc přidá basy,zahraje tzv. paroháče(kvintu)někde dóle-na base pak hrát horní g(a,h atd.) ztrácí smysl J.
Mám zkušenost,že když je kytarista spoluhráč trochu prase,dá si pátý pivo a na svý celolampě si trošíčku víc přidá basy,zahraje tzv. paroháče(kvintu)někde dóle-na base pak hrát horní g(a,h atd.) ztrácí smysl J.
Jj, to mi kytaristi dělali před 40lety pořád... A tak se ze mě stal hledač toho nejlepšího aparátu, který mě z toho vytáhne.
famfrnos napsal:Mám zkušenost,že když je kytarista spoluhráč trochu prase,dá si pátý pivo a na svý celolampě si trošíčku víc přidá basy,zahraje tzv. paroháče(kvintu)někde dóle-na base pak hrát horní g(a,h atd.) ztrácí smysl J.
Jj, to mi kytaristi dělali před 40lety pořád... A tak se ze mě stal hledač toho nejlepšího aparátu, který mě z toho vytáhne.
....já hraju jen s kytaristama který vědí, že kytara je tam od středů a basovat má basa.
MartinXC napsal:famfrnos napsal:Mám zkušenost,že když je kytarista spoluhráč trochu prase,dá si pátý pivo a na svý celolampě si trošíčku víc přidá basy,zahraje tzv. paroháče(kvintu)někde dóle-na base pak hrát horní g(a,h atd.) ztrácí smysl J.
Jj, to mi kytaristi dělali před 40lety pořád... A tak se ze mě stal hledač toho nejlepšího aparátu, který mě z toho vytáhne.
....já hraju jen s kytaristama který vědí, že kytara je tam od středů a basovat má basa.
Hmm, vlastně už s kytaristama nehraju :-)
Dobrou aranzi myslim, ze maji nastroje rozdele frekvence aby si nelezly prilis do zeli,
K tomu je dobrý tenhle článek: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-cla … rpen~2007/
A pak se ještě v kapele snažíme držet tohohle: http://frontman.cz/ctyri-nejcastejsi-ch … e-produkci
Hm, ale co je to všechno platné, když si vyladíte zvuky na aparátu, na každou skladku máte připravený trochu jiný zvuk a po konci vystoupení zjistíte, že zvukař si vytáhnul linku z "PreEQ" a ještě tvrdí, že se to tak dělá vždycky, že basu si přece udělá on. Myslel jsem, že ho vezmu tím pětadvacetikilovým T.E. po hlavě aby si pamatoval, že se má aspoň zeptat. Prej nejlepší zvukař na sever od Hradce Králového.
A pak se ještě v kapele snažíme držet tohohle: http://frontman.cz/ctyri-nejcastejsi-ch … e-produkci
...díky Adame,...tam je to o té base z pódia co jsem zmiňoval. Nemohl jsem si vzpomenout, kde jsem to četl.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Baskytara » První baskytara