Téma: Snímače Bartolini
Zdravím, chtěl bych vyměnit snímače na svém Squieru jelikož bych chtěl čistčí a kulatější zvuk. Zaujaly mě tyhle snímače Bartolini BA 59J1 Set mate s nimi někdo nějaké zkušenosti? Díky
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » Snímače Bartolini
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Zdravím, chtěl bych vyměnit snímače na svém Squieru jelikož bych chtěl čistčí a kulatější zvuk. Zaujaly mě tyhle snímače Bartolini BA 59J1 Set mate s nimi někdo nějaké zkušenosti? Díky
Ani nevím proč, ale Bartolini nemám moc rád. Každopádně s čím mám zkušenost a co má hodnější, kulatější zvuk jsou tyhle Lindy Fralin: http://www.fralinpickups.com/product/split-jazz/ - taky mají dělené cívky, čili jsou bezbrumové.
Bartolini jsou pomerne specificky snimace a urcite od nich necekej cistej zvuk. Maji obecne zvyrazneny nizsi stredy a zvuk je spis medovej, kulatej, muze se obcas zdat az zastrenej. Casto se pouzivaji na bezprazcich, ze seriovych bas je pouziva zejmena Pedulla nebo treba drivejsi modely Laklandu.
Ked som pozeral bartolini stranku, zistil som ze tych snimacov maju velmi vela, v roznych puzdrach a zvukovych variantach...
Tie na ZON basach mi pridu praveze dost Veckove a agresivne. Aj co som mal doma jednu robku s bartami /fakt netusim ake to boli, puzdra maju vsetky podobne/, tak tie boli dost agresivne, skoro ako MEC
Mrkni na srovnání RM pickups:
http://www.rmpickups.cz/baskytarove-snimace/
Mohl by ses tu inspirovat.
Jen pozor co si představit pod "čistší kulatější zvuk" - každý to má jinak :-)
Jen pozor co si představit pod "čistší kulatější zvuk" - každý to má jinak :-)
Chtěl bych trochu preclík a aby ten zvuk byl prostě hutný ale aby se nekreslil..
Hmm, jestli máš JazzBass, tak to bych napřed zkusil doplnit S1 switch, který zařadí snímače seriově (schema můžu poslat). Výsledný zvuk je hodně hutný, posunutý k preclu (ale precl to nebude).
Používam to jak na pražcovém na na FL jazzbasech.
tak to by bylo super! víš jde mi o to, že mám jen jednu basu, kterou musím mít univerzálnní tak abych z tou uděal trochu ala preclík ale zachoval tam ten chrakter jazzbasu.. a proto jsem si říkal že volba jiných snímaču by mohla pomoct..
Srovnávat se to fakt nedá, protože jak bylo zmíněno, Bart jsou různé snímače různé konstrukce (single, split, quad...) s různě silným drátem a různými magnety, takže nemyslím, že by tam mohl být nějaký společný voicing leitmotiv, krom toho, že to jsou snímače bezesporu kvalitní (hovoříme o originál US Bartolini, nikoliv o asijských Bartolini MK1/2).
Na svém Sivčákovi mám US Bartolini XX v pouzdře X4 a s aktivkou Aguilar (což je dost jiný případ než tvé J snímače, které předpokládám budeš chtít použít pasivně). Zvuk svých snímačů považuju za kulatější oproti singlům, což by mohlo být jednak tím, že jsou noise-canceling a jednak tím, že jsou na aktivce. Měl jsem období, kdy jsem jejich zvuk moc neprožíval, zdál se mi až moc hodný, medový, téměř zastřený (něco podobného psal davidak). Nicméně po letech hraní jsem si jej zamiloval. Ten zvuk jde totiž výborně ven z mixu, je to ta správná (pro mě) zvukově stmelená basa, a ta zastřenost se objeví jen jak začnou mrtvět struny.
S1 switch ti zvuk J singlů skutečně zhutní. A můžeš si singly předrátovat do sériového zapojení dočasně i bez switche, abys věděl, jak to bude znít. To je určitě ten nejlevnější pokus co můžeš se svým zvukem udělat.
Mám v Tobiasovi US Bartollini a jsou to parádní snímače. Jeden je Single a druhej humbucker a jejich zvuk je hodně průrazný v kapele a v celkovém mixu. Mám je zapojené s aktivkou Kent armstrong a přidám jen trošku basy. Jinak v pasivu mají taky moc hezkej zvuk a je krásně sametovej a hodně bere zvuk dřeva. Nejradši mám Humbucker paralelně půl napůl se singlem. Je mi jasný, že největší vliv má nástroj, ale tyhle humbuckery osazovali clasto i do MusicManů. Asi věděli proč.
tak to by bylo super! víš jde mi o to, že mám jen jednu basu, kterou musím mít univerzálnní tak abych z tou uděal trochu ala preclík ale zachoval tam ten chrakter jazzbasu.. a proto jsem si říkal že volba jiných snímaču by mohla pomoct..
Používám toto zapojení:
Stačí k tomu
- buď koupit a vyměnit jeden z potenciometrů za verzi s přepínačem
- anebo vrtnout plato a přidat 2x2 přepínač
- a pak přepájet cca 4 dráty
V poloze 1 je to klasické JB paralelní zapojení: vol-vol-tone, původní JB zvuk.
V poloze 2 se Bridge a Neck dostanou do serie s tím, že Vol-Bridge funguje jako Master Vol (nosná barva zvuku od kobylkáče), Vol-Bridge přimíchává signál krkového snímače. Tato kombinace se mi osvědčila víc (přidávám podle aparátu a odezvy z místnosti), ale lze to přehodit a zapojit s Neck jako master a Bridge přimíchávat. Dává to preclově hutný, ale ne tak cinkavý zvuk, supr na hru prsty.
Hmm ... možná jsem ještě spojil na přepínači póly 2-2, ale to vyjde nastejno.
Mrkni na srovnání RM pickups:
http://www.rmpickups.cz/baskytarove-snimace/
Mohl by ses tu inspirovat.
Díval jsem se na ně jak jsi mi radil a dost me tam zaujal jeden typ (fat vintage) kdyz jsem o nich zde nec hledal nasel jsem hodně smíšené názory tak nevim jestli je vzit nebo ne.. Stoji o polovinu méně nez mnou zamyslené bartolini.
Myslím, že by šly, zvlášť jestli bys šel i do S1 switche. AlNiCo magnet je dobrá voba. Nicméně já bych sáhnul po JHB1, budou "hodnější" a nebudou náchylné k brumu.
Napiš do RM, možná se dohodneš na možnosti výměny když by ti JRM1 nesedly.
S těmi barťáky to tu zaznělo - velmi rozsáhlá a nepřehledná nabídka, pár typů ověřených, hlavně na bezpražci kvůli středové charakteristice. Kdysi jsem je chtěl protože na nějaké Ibanezce se mi líbily.
Ale (nejen na fretlessu) mi v olši odvedou dobrou práci právětak i tyto:
https://www.thomann.de/cz/dimarzio_dp123bk.htm
I když nejlíp by jim mohlo být v lípě.
Dobře díky za radu
Tak když už jsme u té přehlídky značek, tak dobré ač ne moc známé jsou taky německé snímače Delano.
Krátce jsem měl v ruce 3 různá Delana a udělal jsem si obrázek, že jsou charakterem do V a s výraznými výškami = nic pro moje bezpražce; zato slapisté musí z toho zvuku ucvrkávat.
Btw u Delan nerozumím proč moje kopie Divy má naprosto odlišný zvuk od originálu, byť dřeva a snímadla jsou voleny prakticky stejně..
Využiju tohle Bartolini vlákno. Chlapci, nevíte někdo, jak jsou zapojený tyhle Bartolini MK1? ...předpokládám, že jsou v sérii a ze snímače jdou jen zem a živej kábl. Nejsou ale v tom snímači cívky náhodou? paraelně?
Nejsou ale v tom snímači cívky náhodou? paraelně?
Snímače Bartolini MK1 nejsou dvojcívkové v pravém slova smyslu. Jedná so tzv. reverzní split coil. Je to tedy dělený jednocívkový snímač typu Precision, ale oproti standardnímu upořádání P snímačů má cívky umístěny obráceně, tj. cívka pod hlubšími strunami je blíže kobylce a cívka pod vyššími strunami je blíže krku. Je to jen celé zabalené do soapbar krabičky a dělá to tedy dojem klasického humbuckeru. Jestli se nemýlím, pak ty dvě části P snímače jsou vůči sobě zapojeny sériově.
"Hezky vidět" je to třeba TADY.
Pozn.: To, že Bartolini MK1 nejsou vlastně skutečné snímače Bartolini, ale že Bartolini pouze prodal právo na použití jeho jména na snímače, které se vyrábějí v Koreji bez Bartoliniho přispění, je asi známé. Originální Bartolini začínají až vyššími čísly.
MK4(5) Classic, což je náhrada, je v panenským stavu předpřipravený jako seriově zapojený. Řekl bych, že to bude i tady
EDIT : (po přečtení přespěvku od patr) ale ty Mk4 calssic jsou typicke HB, split coil je jen na objednávku. zajímavý. A jinak ano, MK1 je něco jako "Duncane designed" :-)
Matej napsal:Nejsou ale v tom snímači cívky náhodou? paraelně?
Snímače Bartolini MK1 nejsou dvojcívkové v pravém slova smyslu. Jedná so tzv. reverzní split coil. Je to tedy dělený jednocívkový snímač typu Precision, ale oproti standardnímu upořádání P snímačů má cívky umístěny obráceně, tj. cívka pod hlubšími strunami je blíže kobylce a cívka pod vyššími strunami je blíže krku. Je to jen celé zabalené do soapbar krabičky a dělá to tedy dojem klasického humbuckeru. Jestli se nemýlím, pak ty dvě části P snímače jsou vůči sobě zapojeny sériově.
"Hezky vidět" je to třeba TADY.
Díky za osvětlení. Právě mi to bylo divný,...že to nemá zvuk jakože 2x HB, ale spíš jako tahle basa co jsem měl (viz foto). Takže jsem to zkoumal a šroubovákem přejížděl přes snímače (slyšíš kde je cívka) a přesně tak se mi to jevilo-jak je to rozebraný na tom obrázku z tvého odkazu, akorát cívky obráceně. Ale jelikož píšou u všech bas, který maj tyhle snímače (Cort A5, Lakland 55-01 Skiline...atd), že je basa osazena dvoum humbuckerama, tak tohle je pro mě docela nemilé překvapení. Nedávno jsem koupil Cort A5 poměrně za hubičku,...jen tak trošku z nudy a že jsem chtěl nějakou pětku se dvouma HB a ono prd.
MK4(5) Classic, což je náhrada, je v panenským stavu předpřipravený jako seriově zapojený. Řekl bych, že to bude i tady
EDIT : (po přečtení přespěvku od patr) ale ty Mk4 calssic jsou typicke HB, split coil je jen na objednávku. zajímavý. A jinak ano, MK1 je něco jako "Duncane designed" :-)
Nemáš přímo tip, jaký snímače-humbuckery tam dávají lidi místo těch MK1? ...MK5 do té basy určitě dávat nemíní.
Netuším, mě dalo dost práce sehnat ty MK1 :-)
píšou u všech bas, který maj tyhle snímače (Cort A5, Lakland 55-01 Skiline...atd), že je basa osazena dvoum humbuckerama
Potvrzuji. Ani prodejci nevědí, že MK1 jsou vlastně singly. A výrobci prostě řeknou, že je to humbucker, protože tam opravdu dvě cívky jsou. Jen nechápu, proč. Podle mě by informace, že se jedná o reverzní snímač typu Precision, ničemu neuškodila. Naopak. Já mám MK1 v bezpražcovce Cort B4FL a když jsem ji kupoval, tak mi byla prezentována jako basa, cituji, "s moderními humbucekry, které znějí skoro jako singly". To, jak uvnitř ty snímače skutečně vypadají, jsem se dozvěděl až o dost let později. Jinak Bartolini má na svých stránkách pěkně zpracované informace o vnitřním uspořádání cívek ve svých snímačích (MK1 tam ale nejsou).
Matej napsal:píšou u všech bas, který maj tyhle snímače (Cort A5, Lakland 55-01 Skiline...atd), že je basa osazena dvoum humbuckerama
Potvrzuji. Ani prodejci nevědí, že MK1 jsou vlastně singly.
Já se to dozvěděl až teď od tebe. A to jsem si tu Cort A5 pořídil z inzerce fakt hlavně proto, že jsem chtěl nějakou pětku s dvouma humbuckerama. Ale co na ní chvíli doma hraju,...tak mi to prostě jako humbuckery neznělo-nepozdávalo se mi to, tak jsem to začal zkoumat,...no a ono tohle.
že je basa osazena dvoum humbuckerama,
Jen nechápu, proč. Podle mě by informace, že se jedná o reverzní snímač typu Precision
Ono vyraz "humbucker" nebo "humbucking pickup" znamena "hukuvzdorný zdvihač" kdyz pouzijem ceskou termunologii tak teda "šumuvzdorný snímač" chceteli o konkretni konstrukci to vicemene nerika nic
takze ono to neni spatne jen si proste na prvni dobrou vybavime JB vs. MM nebo este spis strat singl vs. lp dvoucivkac..
Ono vyraz "humbucker" nebo "humbucking pickup" znamena "hukuvzdorný zdvihač" kdyz pouzijem ceskou termunologii tak teda "šumuvzdorný snímač"
Je to tak, jak říkáš. Nicméně v naši i cizojazyčné mluvě i literatuře (včetně odborné) se pojem humbucker vžil primárně pro standardní dvojcívkový snímač, tedy snímač se dvěma souměřitelnými cívkami pro všechny struny, protože s jeho vynalezením tohle slovo vzniklo. Ale, vzato doslova, je to opravdu matoucí a nesprávně zúžený výraz. Je zajímavé, že se neujalo logické pojmenování "double" vs. "single", protože teď to opravdu jednoznačný výraz není. No, a dá se to zneužít i v marketingu a tvrdit, že máš jako prodejce či výrobce pravdu, i když zákazník si myslí něco jiného. Však ono i označení snímačů jako "split coil" něříká jasně, jestli jde o dělený single typu Precision nebo o dvojcívkový snímač s možností rozepnutí cívek na singly. A což teprve rozlišení toho, jestli má snímač ty dvě cívky vedle sebe, nad sebou nebo jednu na druhé (např. humbuckery Fishman Fluence jsou, technicky vzato, čtyřcívkové, stejně jako jsou technicky dvojcívkové leckteré humcanceling singly).
Čert aby to vzal. Je prostě třeba dávat pozor na to, co se tím kterým označením v myslí v konkrétním kontextu a také počítat s tím, že ne vše v tomto oboru se dá dobře vystihnout jedním nebo dvěma slovy a že leckde převládá marketingová latina nad skutečným technickým popisem. Tím jsme se ale odchýlili od téma Bartolini a v případné další debatě o snímačích bychom se asi měli přesunout do jiného vlákna.
A což teprve rozlišení toho, jestli má snímač ty dvě cívky vedle sebe, nad sebou nebo jednu na druhé
Tomu se pak říká někdy vertikální humbucker. A co třeba takový triplebucker, což můžou být tři cívky alias Ibanez ATK nebo starší typ snímače Music Man s parazitní cívkou při zapojení jako singl?
U těch "nehumbuckerových" Bartolini MK1 je ještě blbý to, že mají atipický rozměr a jen tak nejdou nahradit nějakýma opravdovýma humbuckerama.
Já mám na Ibaneze snímače, které označují jako Bartolini BH 2. Samozřejmě, že pod tímto označením na stránkách Barťáků nic nenajdete. Nevíte někdo, jak jsou tam uspořádané cívky? Teď je dávají skoro do všech bas z řady BTB, pokud tam nedají Aquilar. Z každého snímače leze pět kablíků, úplně přesně jako na wiring diagrams na barťákovskejch stránkách. Mají standartní rozměr MK.
Bartolini BH 2
BH2 jsou snímače speciálně pro Ibanez a mělo by se jednat o, cituji, "dual-coil pickups with long-blade pole pieces", čemuž já rozumím tak, že se jedná o standardní dvojcívkové snímače. Pět kablíků pak vypovídá o vnitřním zapojení umožňujícím hrátky, které právě Ibanez docela využívá. Nedávno jsem se o to zajímal a narazil jsem na různé informace, ale nějak jsem nezjistil, jestli jsou to "normální" dvoucívky nebo tzv. "quad coil" snímače podle názvosloví Bartolini. Na webu Bartolini je k osazení nástrojů Ibanez dokonce celá stránka, moc technických informací tam ale není, je to hodně o tom, co Bartolini navrhuje jako vzájemně nahraditelné snímače. Nicméně na konci stránky jsou dvě PDF se schématy drátování. A TOHLE je o pěti kablících a v nadpisu je právě "quad core". Kdybys zjistil ještě nějaká upřesnění, tak by mě to zajímalo.
joko napsal:Bartolini BH 2
jestli jsou to "normální" dvoucívky nebo tzv. "quad coil"
To je právě to, na co taky nemůžu přijít. Když narazím na nějaké info, tak dám vědět.
U těch "nehumbuckerových" Bartolini MK1 je ještě blbý to, že mají atipický rozměr a jen tak nejdou nahradit nějakýma opravdovýma humbuckerama.
Ani nevím, jestli jsem se nějak nudil, ale napadlo mě vyměnit něco na mé letité čtyřstrunné bezpražcové base Cort B4FL. Vzhledem k její bezpražcovosti jsem se rozhodl vyměnit kobylkový snímač MK1 za originál Bartolini BC4CBC. Nejdříve jsem uvažoval o použití standardní náhrady MK4, která má i zcela shodné rozměry, ale ta nebyla rychle k sehnání. Snímače Bartolini BC4CBC mají oba dva půdorysné rozměry o trochu menší než MK1, ale to mi je jedno. Snímač BC4CBC je humbucker se dvěma paralelně zapojenými cívkami, což me zaujalo - čekal jsem spíše sériové zapojení, ale což... S ničím dalším jsem si nelámal hlavu, koupil jsem kobylkový Bartolini BC4CBC-T, vyhodil MK1, dal tam BC4CBC, připájel dva drátky a bylo to. Tedy až na druhý pokus, protože na ten první jsem drátky připájel dle návodu a snímače byly rozfázované. Tak jsem drátky přehodil a hraje to. Zvuková revoluce se sice nekoná, ale rozdíly slyšet jsou. Posuďte (použity jsou struny Thomastik JR344 Jazz Rounds 43 - 89):
Oba snímače po upgradu - MK1 u krku + BC4CBC u kobylky
První dojmy: BC4CBC je průraznější a hlasitější než MK1, basa více vrčí, nějaká revoluce se sice na první poslech nekoná, ale na aparátu to znát je a jsem si celkem jist, že to pomůže prosazení zvuku i v hlučné kytarové kapele, s čímž jsem měl doteď jisté potíže řešené vytažením nižších středů na ekvalizéru. Poměrně velký rozdíl je znát v kombinaci s krkovým MK1, zvuk obsahuje více středů, možná trochu méně basů, ale do kapely či mixu je to dost dobré. Možná by to ještě chtělo doladit nějaký ten kondenzátorek, aby se zvuk ještě trochu zakulatil, ale i takhle mi to vlastně vyhovuje.
Co mi moc nevyhovuje, je cena snímače BC4CBC, cca 5.000,- Kč je na jednu krabičku od mýdla už docela dost. Snímač ale nabízí i samostatné ovládání cívek (což teď nevyužívám), což jeho hodnotu trochu zvyšuje.
Jinde na tomto fóru jsem četl o výměně či modifikaci elektroniky MK1, což by asi také pomohlo, ale k tomu jsem se ještě nedostal. Aktivní ekvalizér na base vůbec nevyužívám, jako většina uživatelů těchto nástrojů ho mám neustále odpojený, a tak možná ještě nekdy pouvažuji o té elektronice, když už si takhle hraji.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » Snímače Bartolini