1

Téma: Dotaz začátečníka

Zdravím všechny, hned na začátek zde píši, že jsem úplný basový začátečník.

Měl bych možná poněkud hloupý dotaz, ale pomůže mi, když mi někdo poradí.

Jedná se mi o basovou stupnici.  Svůj dotaz uvedu na příkladu: Když bude kytara hrát kupříkladu akord G, podle stupnice na obrázku bych měl na třetím pražci struny E, akord D na desátem atd.

O co se mi ale jedná je to, jak poznám na které basové struně mám daný tón podle akordu hrát ? Protože podle stupnice je například akord G taktéž na A struně na desátém pražci, na struně D na pražci pátém atd.

Můj dotaz tedy zní: Jak poznat kdy jaký tón podle akordu hrát na jaké struně?

Předem moc děkuji za odpověď.

Martin

0 xLajků:

2

Re: Dotaz začátečníka

mdvorecdvorec napsal:

Jak poznat kdy jaký tón podle akordu hrát na jaké struně?

podle toho, co tvému uchu bude nejvíc lahodit... je to basa, takže osobně bych řekl - zahrej ten tón co nejníž to jde smile

Bacchus, MarkBass, Soundelirium, efekty, pedály, krabičky, synťáčky, samplery, pružiny
0 xLajků:

3 Naposledy upravil: José (13. 04. 2017 12.01:17)

Re: Dotaz začátečníka

Jestli jsem pochopil dotaz tak odpověď je podle ucha a nálady skladby. Když ti do akordu daný tón sedí (což se základním tónem není problém), hraj si ho kde chceš jak to bude pohodlnější a jak to bude znít. Např vyšší polohy na hlubších strunách zní méně konkrétně.
Basová stupnice, nevím, co je.. Akord je souzvuk minimálně tří tónů takže ho na 10,. pražci A struny nezahraješ, tam zahraješ jeho základní tón G.
Ono označení akordu G je taktéž nicneříkající, akordů se základním tónem G se dá postavit celá řada. Začal bych pár hodinama samostudia o základech hudební teorie, bude se vám s kytaristou lépe komunikovat.

0 xLajků:

4 Naposledy upravil: Šimi (13. 04. 2017 12.33:46)

Re: Dotaz začátečníka