Test snímačů
Něco na úvod
Během testování jsem nepoužíval na vše shodný Jazz Bass. Jedná se pouze o mé osobní hodnocení a to je také třeba zdůraznit. Snímače a elektronika mají u elektrického nástroje sice zásadní vliv na výsledek, na druhou stranu je Jazz Bass stará a prověřená koncepce. Pro někoho, komu se líbí např. tradiční Jazz Bass 60s zvuk toho k laborování nejspíše moc není.
Lindy Fralin
Jediné snímače u kterých jsem nemohl porovnat sílu výstupního signálu s ostatními. AlNiCo snímače, velice dobře mechanicky provedené. Zvukově se mi zdály nejvíce vintage, nejspíše zatím nejlepší tradiční AlNiCo snímače, které jsem zkoušel.
Sadowsky
Noiseless snímače s poměrně slabým výstupním signálem. Materiál magnetu se mi nepodařilo zjistit. Síla signálu/magnetu je dle mého uzpůsobena aktivní elektronice Sadowsky a celá věc dohromady funguje perfektně. Podle všeho jsou slabší snímače vhodné tam, kde chce konstruktér baskytary nechat hrát více dřevo a snímačem zvuk příliš neovlivňovat. Za sebe mohu říci, že jsem na stejné baskytaře měl snímače Sadowsky, Fender USA std. a DiMarzio, a Sadowsky se mi líbily nejvíce i v pasivním zapojení. Charakterem byly odlišné od Fenderu či DiMarzio, mnohem "hodnější" a více "modern". Snímače jsou špičkově mechanicky zpracované. Pouzdro je z dobrého plastu, zalité v pryskyřici a vše přelepené, odstíněné, včetně dobře udělaných vodičů. Podle mě nejlepší, co jsem doma měl.
Fender CS'60
AlNiCo tradiční konstrukce Fender. Dle mého vkusu to nejlepší, co se od Fenderu dá koupit. Výstupní síla signálu je menší než u DiMarzio, s otazníkem trochu vyšší než u Fender USA std.(to je ovšem těžko soudit, síla signálu byla podobná a odlišnost mohla být zpúsobena setupem).
Fender USA std.
AlNiCo snímače. Charakter snímačů se mi líbil, oproti CS'60 se mi zdál více do středů a méně do basů. Co mi u těchto snímačů trochu kazí dojem je mechanické provedení. Plastová krytka není pevně přidělaná k rámku snímače a cívka není zalita v pryskyřici, či podobně zajištěna. Měl jsem doma na opravu snímač, který se nejspíše poškodil při montáži. Vodiče na připojení snímačů tradiční, a co se mi velmi líbí, snadno vyměnitelné.
DiMarzio DP123
Snímače s keramickým magnetem. Ze všech testovaných měly nejsilnější výstupní signál. Snímače se mi líbily zvukově i mechanickým provedením. Jsou podle mne hodně výrazné a korekcemi jsem je musel spíše krotit(hlavně výšky), charakterem spíše "modern", řekl bych. Možná je v dohledné době vyměním za ty, co mám v JB MIM. Takže se popř. objeví i srovnávací nahrávka.
RM pickups JB Vintage
AlNiCo snímače RM konstrukce. Dle mého jsou z testovaných nejblíže Lindy Fralin snímačům. Označení Vintage mi na ně sedí. Mechanické provedení v pořádku.
Elektronika Sadowsky
Na aktivce Sadowsky se mi líbí jednoduchost. Neměl jsem s ní žádný problém, testovaný model neobsahoval žádné speciální součástky. Ke snímačům Sadowsky se hodí perfektně. Aktivní JB jak má být. Měnil jsem ušlý potenciometr, který se dal jednoduše nahradit.
Elektronika J Retro
Zajímavá aktivka s možností tónovky v aktivním i pasivním režimu. Jedinou vadou byl speciální potenciometr, který jsem musel nahradit a nebyl snadno k sehnání. Označení Retro sedí, zvuk nejspíše barví JFET tranzistorem, který se obecně považuje za jakousi malou náhradu lampy. Aktivka má spoustu možností nastavení. Líbí se mi také možnost nastvení gainu aktivky pomocí trimru, pokud by chtěl někdo používat snímače se silnějším výstupním signálem.
Edit: Testoval jsem i Bartolini, ale dávat to sem nemá cenu. Zkoušel jsem od Bartolini několik snímačů různých typů na různých nástrojích a celkově mi vůbec nesedí a hodnocení by nebylo fér.