Téma: Fender Road Worn 50' Precision Bass
Fender Road Worn 50' Precision Bass
Vyrobeno: 2008
Země původu: Mexiko
Popis
Žádná tequilla a už vůbec ne žádné fazole, leč něco daleko lepšího objevilo se v mém příbytku. Mexická seňorita v krinolíně barvy fiesta red mě na pár dní navštívila a řádně jsme si spolu tu mexickou fiestu užili. Každopádně ale chilli byl dostatek.
Tělo má z olše, krk z jednoho kusu javoru. Lak je opravdu parádní nitro, ošoupané a vůbec má celá basička zdařilý relic. Ač se datem výroby ještě nedostala ani do puberty, navenek se tváří jako zralá žena. Zkrátka vypadá skvěle jak zepředu, tak i zezadu.
Kobylka je se závitovými kameny, pickguard z eloxovaného hliníku. Mistři relicu se vyřádili i na něm. Daviďák, kterému za zápůjčku Mexičanky velmi děkuji, vyměnil původní černý Fender snímač za smetanový DiMarzio ze sedmdesátých let, který krásně barevně doplňuje celý nástroj. Za mě oba palce nahoru.
Mechaniky jsou reverzní, masívní, niklované, krásně zestárlé. Krásně "ohmataný" je i krk. Je moc příjemný do ruky i přes jeho šířku 44,45 mm.
Basa je velmi lehká, váží jen 3,7 kg a díky masívním mechanikám a širokému krku poměrně dost padá na hlavu. Pro mě žádné překvapení, čekal jsem to.
Zvuk
Snímač DiMarzio je zvukově velmi zajímavý. Nemohu bohužel úplně přesně posoudit o kolik je zvuk jiný oproti původnímu snímači Fender, který jsem v base nezažil, třeba se k tomu vyjádří více Daviďák. Zvukově je to pořád typický Precision s parádním vintage soundem. Tomu ještě více přispívají niklové hlazené struny Thomastik Jazz Flat Wound. Jsou to struny s poměrně nízkým tahem v netradičních tloušťkách .043" - .056" - .070" - .100", navíc s kulatým jádrem. Níže uvedené ukázky nahrané rovnou od zvukové karty zdaleka nevypovídají o tom, jak basa hraje přes aparát. Basa umí být hodná, ale když se za struny trochu víc vezme, krásně chroupe. Moc jí sluší zkreslení. Je to každopádně kapelní tmelič. Na slap je použitelná, zvlášť s ohledem na použité struny, jen střídmě, ale takovouto basu si člověk nekupuje s vidinou toho, že na ní bude převážně slapovat, k tomu jsou určené úplně jiné nástroje.
Nejdříve "povinné" nahrávky s plně otevřenou tónovou clonou:
Hra mezi snímačem a krkem
Hra nad snímačem
Hra mezi snímačem a kobylkou
Bonusové nahrávky:
Ukázka s plně otevřenou tónovou clonou
Ukázka se skoro staženou tónovou clonou
Ukázka s úplně staženou tónovou clonou
Hodnocení
Přestože cena této mexické krásky dosahuje ceny standardní produkce z USA, osobně bych asi radši sáhnul po této osobité jižance. Má charakter, má svoje kouzlo, má uvěřitelný relic, navíc má výborný zvuk, jaký se od takového nástroje čeká. Završeno je to bezproblémovou seřiditelností s dosažitelným nízkým dohmatem.
Galerie Daviďákových fotek ZDE