Téma: Moderní metody masteringu - cesta do pekel?
Vím prd, jestli je to pravda nebo jen snůška keců, ale když nic, tak se to dobře četlo. K ranní kávě značka ideál. : )
http://www.audiodrom.cz/RoadToHell.html
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Počítač a baskytara » Moderní metody masteringu - cesta do pekel?
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Vím prd, jestli je to pravda nebo jen snůška keců, ale když nic, tak se to dobře četlo. K ranní kávě značka ideál. : )
http://www.audiodrom.cz/RoadToHell.html
Už jsem to četl na Audiozone
http://www.audiozone.cz/zvuk/mastering- … 12354.html
No vida a je tam k tomu i pokec. Já na to zase natrefil pozdě
Když jsem četl o těch nahrávkách,tak jsem měl ten samý pocit.. jako laik tomu nerozumím,jenom vím,že když si pustím něco ze sedmdesátek,tak si tou hlasitostí hejbu přes celou píseň a ta dynamika je cítit,zatímco z některých alb je ta dynamika dosti zabitá..
otázka je, pro koho (nebo spíš pro co) jsou ty nahrávky dělaný ... stejně si to 95% lidí pouští na nějakých střepech nebo v autě atd. ... proč dělat skladby pro audiofili, když 95% populace to chce prostě nahlas:)
aŤ se dělají dynamické verze pro ty, kteří to ocení ... a šlus
No,myslím,že když těm 95% pustíš dvě nahrávky a jedna bude dynamicky zabitá,tak lidi poznaj,co je lepší nebo ne,jenom to třeba nedokážou pojmenovat..já bych tu většinu tak nepodceňoval
?
Valná většina všeho co je všude slyšet jsou elektronické mekty z cubase. O jaké dynamice nahrávek se tu bavíme?
Kvalitní nahrávky vznikají, ale je to jazz, orchestrální věci a všechno to co neposlouchám.
Ten článek už odkazoval kdesi tady na fóru CharlesBass. Rozhodně to snůžka keců není, vždyť jen slavný formát mp3 je založen na myšlence - nižší kvalita, menší velikost.
Typickým příklad nulové dynamiky je např. CD Californication od RHCP - to jsem nikdy nedoposlechnul do konce, protože ten zvuk (ne muzika) je hrozně nudný a vyčerpávající.
Na druhou stranu - u prarodičů si občas poslechnu desky jako Thriller od Jacksona nebo nějaké Talking Heads - všechno LP desky přes starý teslácký gramofon a čtyřicet let starou Tesla hi-fi soustavu. A je tam tak brutální rozdíl oproti mp3 nebo i CD verzi těch desek, že kdybych neslyšel, tak neuvěřím.
A je tam tak brutální rozdíl oproti mp3 nebo i CD verzi těch desek, že kdybych neslyšel, tak neuvěřím.
Přesně. Nedávno jsem si pořídil gramec (cca 20 let starý Dual) a trochu jsem srovnával desky od Rush (Moving Pictures, Permanent Waves a další) a ten rozdíl je pro MP3/CD slyšet. Ještě musím sehnat LP Snakes & Arrows, protože to je dobře zmasterované i na CD
A v tom článku zmiňujou Vapor Trails jako špatně zmasterovanou desku - je to pravda. Je strašně plochá, mě rozhodně nebaví. Naštěstí vydali už nějaké remastery.
A je tam tak brutální rozdíl oproti mp3 nebo i CD verzi těch desek, že kdybych neslyšel, tak neuvěřím.
To teda třeba na velkym PéÁčku se mp3 skoro vubec nedá pustit, je to velkej
problém, protože právě většina lidí nám tyhle mp3 nosej a pák čuměj, jak na hovno to hraje si to doma umatlaj a je to použitelný tak na posílačku emilem@ nebo na přehrávačku v těch dnešních sračkoidních přehrávačích s bedničkama bez vejšek a basu.
POSLOUCHEJTE MP3 - FORMÁT PRO OBYČEJNÉ LIDI
To teda třeba na velkym PéÁčku se mp3 skoro vubec nedá pustit, je to velkej
problém
když řekneš MP3 tak řekni i bitrate.
Absence dynamiky je dnes obrovskej problém a bohužel to nikoho moc ne*ere. Já být politikem v nějakém kulturním resortu, tak dám normu že jakákoli špička nesmí přesáhnout dejme tomu -12dB RMS a vodchod. Pak se můžou masteringový studia předvádět, který z nich při daný normě dokáže udělat hlasitější master.
K blití je třeba Empire State of Mind dua Jay-Z & Alicia Keays kterou sem si vzal na porovnani pri masteringu jednoho hip hop siglu. RMS se nehlo z -6dB. Obdobně jsou na tom ale i daleko hudebně hodnotnější věci, jako třeba nová deska MUSE. Dostal jsem jí k vánocům, švihl sem jí to trackeru a čumím - zas -6dB, ale s vyššími výkyvy směrem dolu. To je hnůj a ta kapela s tím nic neudělá, pač to platí vydavatel. V zásadě si kazíme uši a smysl pro detail.
Jen pro neznalé uvedu, že dynamika skladby s -6dB RMS prakticky po celou dobu má hodnotu od nejtišší noty do nejhlasitější 6 dB .
Pochybuju že se tohle jen tak změní ze dne na den... Je to prostě stejná deformace jako celý stav společnosti.
Lukáši, já mám taky kočku (kocoura) u repráku : ))) A ty máš ještě teda fest kočku, co ti na stránkách BZ láme tu basu. Týjo!!
Ozvu se přes bandzone a moc tě zdravím!
(ten článek si teprve přečtu)
Máš pravdu, koček není nikdy dost, proto si měnim avatara! Taky kouknu na BZ. Zatim.
Vysvetlete autorum clanku ze hudba se dela proto ze na to letej holky
Vysvetlete autorum clanku ze hudba se dela proto ze na to letej holky
Holkám je muzika většinou putna, ty jdou po tak maximálně po muzikantech.
No je pravda, že jsem to někde už probíral. Na Audiowebu se k tomuto vyjadřoval matador Hi-Fi zesilovačů sinclair. Důvod proč mají nahrávky i na CD dynamiku pár decibelů je, že 99% aparatur by větší prostě nezvládlo interpretovat. Kdyby byla třeba oproti skutečnosti ubohých 40dB tak by nejtiší pasáže nebyly slyšet a když, tak při následující hlasité pasáži by začmoudili tranzistory a vyskočili repráky.
Jediná možnost by byla ta, že by vydavatelé podlehli Hi-Fi lobbystům, kteří by chtěli prodávat více pořádných audio systému a vydávali pouze nosiče s obřím rozsahem dynamiky. No a posluchači by si buď sháněli lepší bedny a zesíky, nebo by konvertovali...
A co je pravděpodobnější? A co vydavatelství dobře ví?
A ty máš ještě teda fest kočku, co ti na stránkách BZ láme tu basu. Týjo!!
Vskutku! Štýlové !
Vskutku! Štýlové !
Pěkné
Chudák. Taková pěkná slečna a přišla o levou ruku... Co se jí stalo?
právě proto hraje nohama...
No je pravda, že jsem to někde už probíral. Na Audiowebu se k tomuto vyjadřoval matador Hi-Fi zesilovačů sinclair. Důvod proč mají nahrávky i na CD dynamiku pár decibelů je, že 99% aparatur by větší prostě nezvládlo interpretovat.
Nic proti, tohle je ale pěkná blbost. Nikdo se nebaví o krystalickém podání jazzu na SACD, kdy je slyšet dejme tomu oněch 40 dB, vsichni máme kupu CD nebo MC ktery sme poslouchali na kde cem a v pohode, ten článek je o prasení dynamiky, coz je moda poslednich nekolika let (pred 10-ti lety to takhle rozhodne nevypadalo) a každý, kdo tady i treba na basu používá slušnej komp ví, že řeže špičky a vytahuje tělo a maže tak rozdíly, když se tohle stane s hrubým mixem (pač u instrumentu to muze vyt plus), tak je to peklo a zesilovači je to fak jedno , repraky naopak trpi pri konstatnim vysokem RMS.
Chudák. Taková pěkná slečna a přišla o levou ruku... Co se jí stalo?
Stalo se jí to, že se musela tou druhou rukou podpírat a já to blbě vyfotil no
Přísahám, že je uplně v pořádku. Dokonce čeká malýho basobijce
Nic proti, tohle je ale pěkná blbost. Nikdo se nebaví o krystalickém podání jazzu na SACD, kdy je slyšet dejme tomu oněch 40 dB, vsichni máme kupu CD nebo MC ktery sme poslouchali na kde cem a v pohode, ten článek je o prasení dynamiky, coz je moda poslednich nekolika let (pred 10-ti lety to takhle rozhodne nevypadalo) a každý, kdo tady i treba na basu používá slušnej komp ví, že řeže špičky a vytahuje tělo a maže tak rozdíly, když se tohle stane s hrubým mixem (pač u instrumentu to muze vyt plus), tak je to peklo a zesilovači je to fak jedno , repraky naopak trpi pri konstatnim vysokem RMS.
Uch trochu si nerozumime. Nevím jaká je průměrná dynamika záznamu Tvých MC a CD vydaných před deseti lety a vydaných v současnosti. Je jasné, že rozdíl i o 3 dB je zásadní a pokud je dnešní třeba 2dB tak je to fakt k hovnu. Otázkou je, zdalipak je to záměr co se týče hlasitosti, nebo co se týče těch technickejch možností aparatur uživatelů. Samosebou to přece není, nebo že by byli škodolibí vydavatelé. Já třeba potkávám dost "dětí" kterým vyhrává mobil na celou ulici...
Je to tím, že současný trend je všechno co nejvíc natlačit, aby to v rádiu, ve sluchátkách po cestě nebo v autě hrálo co nejsilněji. Proto tak malá dynamika.
Není to tím, že by byl problém v technice, prostě se to teď takhle dělá.
Je to tím, že současný trend je všechno co nejvíc natlačit, aby to v rádiu, ve sluchátkách po cestě nebo v autě hrálo co nejsilněji. Proto tak malá dynamika.
Není to tím, že by byl problém v technice, prostě se to teď takhle dělá.
Přesně tak, i když vedlejším důsledkem toho opravdu je, že na zesilovač, který by dřív byl označen výkonem 20W je dnes možno napsat, že má 200W. Tuhle fintu používají i basáci - pokud mám slabé kombo a neslyším se při koncertě, vždycky pomůže kompresor, který zvýší průměrnou úroveň signálu, ořeže špičky a dostane tak ze zesilovače větší hlasitost za cenu ztráty dynamiky. Mimochodem, např. oblíbené digi zesáky Markbass (a D-třída oběcně) používají podobný fígl, ten kompresorový zvuk, který je tam slyšet není žádný zvukový klam, zesilovač se tím chrání před limitací, kterou D-třída naprosto nesnáší.
Dokonce čeká malýho basobijce
gratulace
Uch smile trochu si nerozumime.
No, spíš vůbec....:) Mám pocit, že se tady míchaj jabka a hrušky. Nějak opravdu nechápu, jak běžná - domácí poslechová aparatura souvisí se zpracováním hudby v masteringových studiích... To, že bude nahrávka dynamicky natlačená žádný aparatuře neprospěje, navíc už vubec ne lidskýmu uchu ktery je neumerne vic namahane vlivem takto zpracovaných potazmo reprodukovanych informaci.
Kdyz si pustim original nejmenovany original CD z 90. let na GENIUS shit bedynkach - a na stejny aparature si pustim urvanej remaster 2009 se zprasenou dynamikou, tak ze oba budou hrat stejne nahlas (cili prvni CD pomoci volume dam vic), tak co bude hrat lip?...
gratulace smile
Děkujem Axlíku.
tao-kan napsal:Je to tím, že současný trend je všechno co nejvíc natlačit, aby to v rádiu, ve sluchátkách po cestě nebo v autě hrálo co nejsilněji. Proto tak malá dynamika.
Není to tím, že by byl problém v technice, prostě se to teď takhle dělá.
Přesně tak, i když vedlejším důsledkem toho opravdu je, že na zesilovač, který by dřív byl označen výkonem 20W je dnes možno napsat, že má 200W. Tuhle fintu používají i basáci - pokud mám slabé kombo a neslyším se při koncertě, vždycky pomůže kompresor, který zvýší průměrnou úroveň signálu, ořeže špičky a dostane tak ze zesilovače větší hlasitost za cenu ztráty dynamiky. Mimochodem, např. oblíbené digi zesáky Markbass (a D-třída oběcně) používají podobný fígl, ten kompresorový zvuk, který je tam slyšet není žádný zvukový klam, zesilovač se tím chrání před limitací, kterou D-třída naprosto nesnáší.
To jsou ale blbosti. Trida D, neznamena "digi", ale jen to, ze nasleduje po A,B,C,... Markbass nema kompresorovy zvuk, limiter na max vykonu je neco trochu jinyho nez komprese. A 200W je 200W, ne nejakejch drivejsich 20W.
batty: Pravda, už sem to chtěl taky psát, ale pak mi přišlo, že bych působil jako děda Vševěd .
A mimochodem: cdčka mají menší dynamický rozsah než například vinyl. To jen tak pro úplnost
A mimochodem: cdčka mají menší dynamický rozsah než například vinyl. To jen tak pro úplnost smile
Škoda žes to nemyslel jako vtip, protože to je špatné tvrzení. CD mají právě daleko větší dynamický rozsah, který ale zůstává nevyužitý. Vinyl zhruba 80 - 120 dB, CD za použití správného ditheringu a oversamlingu až 150 dB. Vinyl však ve většině frekvencí zní lépe a navíc se u masteru vyžaduje sepcifický postup, právě z důvodu natlačené dynamiky na CD, alternativní master však stojí další peníze a proto se někdy na vinly dostanou i CD mastery, což není moc cool.
tao-kan napsal:A mimochodem: cdčka mají menší dynamický rozsah než například vinyl. To jen tak pro úplnost smile
Škoda žes to nemyslel jako vtip, protože to je špatné tvrzení. CD mají právě daleko větší dynamický rozsah, který ale zůstává nevyužitý. Vinyl zhruba 80 - 120 dB, CD za použití správného ditheringu a oversamlingu až 150 dB. Vinyl však ve většině frekvencí zní lépe a navíc se u masteru vyžaduje sepcifický postup, právě z důvodu natlačené dynamiky na CD, alternativní master však stojí další peníze a proto se někdy na vinly dostanou i CD mastery, což není moc cool.
Hmmm, tak teď jsem zběžně ohledal net a podle toho, co jsem našel, máš pravdu. Kdysi mi o dynamice CD povídal člověk, o němž jsem se domníval, že tomu rozumí... ale možná se spletl (nebo jsem špatně rozuměl) a měl na mysli výslednou dynamiku nahrávky.
Jsem rád, že jsi to napsal, aspoň nebudu šířit bludy
Markbass nema kompresorovy zvuk, limiter na max vykonu je neco trochu jinyho nez komprese.
Ke zvuku Markbass - mně ale opravdu přijde, že součástí jejich preampu je kompresor. Výsledný zvuk prostě zní zkomprimovaně. Žádný drastický ratio, ale je to cítit.
Aby nedošlo k omylu: nepolemizuju o D-třídě, jenom o zvuku.
tao-kan: V pohodě. Dneska se dá všechno najít na netu právě a konkrétně o mýtech s vinylem je celá stránka .
Skvělý článek,tak dobře jsem si o tomhle zatim nikde nepočetl... Mastering ve skladbě většinou řešim mnohem delší dobu než nahrávání celý skladby a snažim se co nejvíc vyhnout těm ořezávačům dynamiky za cílem nejvyšší hlasitosti... normalizace musí bejt,aby ta skladba nebyla potichu,ale to snad nahraju nástroje na úrovni pod clipem a pak nemusim nic hnát přes limitery...
Já teda mastering řeším oproti nahrávání a mixu uplně nejmíň, nejvíc času asi zabere mix, věnovaný čas jednotlivým stopám, tak aby surovej mix hrál co nejlíp ti žádnej sebelepší mastering nevyřeší. Je ovšm pravda, že pokud v mixu nefunguje dynamika, např. u basy tak vhodně použitej multiband při mastereringu to pěkně zatáhne a spojí s bubnama. Noramlizace je fajn, ta ale jen zvedne uroven hlasitosti podle nejvyšší špičky. Pokud to je malo, coz je pravdepodobny, tak je pak dobry pouzit nejakej soft clipper a ne hard limiter nebo kompresor, opet zalezi jakej je raw mix, kdyz je kompaktni, tak je to fajn. Ale jinak mam taky samozrejme radeji min hlasity a nenatlaceny veci.
Pro zajímavost sem dávám odkaz na vyhledávač s hodnotami dynamických rozsahů alb, interpretů...: http://dr.loudness-war.info/.
Pro zajímavost sem dávám odkaz na vyhledávač s hodnotami dynamických rozsahů alb, interpretů...:
diky !
nasiel som tip na "amatersky" remaster Californication a znie to super!!
http://refresher.sk/24938-Slovak-stojac … l-Rozhovor
Slovak-stojaci-za-masteringom-albumov-Kanye-Westa-Franka-Oceana-Red-Hot-Chili-Peppers-a-inych
Lukáš napsal:Pro zajímavost sem dávám odkaz na vyhledávač s hodnotami dynamických rozsahů alb, interpretů...:
diky !
nasiel som tip na "amatersky" remaster Californication a znie to super!!
Kde to stáhnu?
Poslal jsem ti to v SZ.
Kde to stáhnu?
na nete to najdes
vola sa to Red Hot Chili Peppers - Californication (BrickwallHater Remaster)
vola sa to Red Hot Chili Peppers - Californication (BrickwallHater Remaster)
Ty jo, tak já našel zase jiný remaster - Rough Mixes , každopádně zvuk to má lepší než originál.
Ty jo, tak já našel zase jiný remaster - Rough Mixes , každopádně zvuk to má lepší než originál.
moze byt
teraz sa na net uvolnilo dost vela materialu ... rough mixy, nevydane songy, jamy , atd .... skoda ze z toho obdobia neni nejaky dokument ,, aj ked som par krat v ramci historie kapely videl par videi z toho obdobia - skusobne, nacviky, atd
ten remaster co som uviedol ja je fakt super... kazdy nastroj je o dost viac citatelnejsi a nezanika v kapele...
sorry, že oživuju pět let starou diskuzi, ale osobně mám pocit, že se tu v minulosti zkrátka kydala hovna.
např. oblíbené digi zesáky Markbass (a D-třída oběcně) používají podobný fígl, ten kompresorový zvuk, který je tam slyšet není žádný zvukový klam, zesilovač se tím chrání před limitací, kterou D-třída naprosto nesnáší.
Ke zvuku Markbass - mně ale opravdu přijde, že součástí jejich preampu je kompresor. Výsledný zvuk prostě zní zkomprimovaně. Žádný drastický ratio, ale je to cítit.
Nevím, co je myšlenou tou D-třídou, ale z mé zkušenosti: o funkci kompresoru mám teoretické znalosti, zkoušel jsem ho snad jednou, jinak celý život hraju bez – nejdříve jsem hrál přes zvukovku v kompu, pak přes Fender kombo (nic z toho stoprocentně kompresor nemělo!) a teď mám doma Markbass. A ten žádnou dynamiku nepotlačuje, PROBOHA.
(Jestli tam je nějaký limiter, aby se neodpálily repráky při dementně nastaveném zesílení, samozřejmě neberu v potaz – o tom doufám ani nebyla řeč.)
Nevím, co je myšlenou tou D-třídou
D-class je koncepce zapojení koncovýho stupně zesilovače a samosebou to neznamená digitální, v tom zesilovači nic digitálního neni
Po A, B a C prostě jen přišlo D
Nehledě na to že, MarkBass little mark II a III rozhodně nejsou zesilovače třídy D, ale klasicky mosfetový AB, mají akorát spínaný zdroje - obdobná koncepce jako je ve zdrojích v počítačích, noteboocích nabíječkach pro mobil.:-)
Mám tu schéma těch zesilovačů ...
alternativní master však stojí další peníze a proto se někdy na vinly dostanou i CD mastery, což není moc cool.
tak ono se to pred delanim vinylu premastrovava resp upravuje se ten master aby to na ten vinyl slo udelat ... nas aktualni sagar se tim zivy .. ale teda neni to zadny velky srani ..
a teď mám doma Markbass. A ten žádnou dynamiku nepotlačuje, PROBOHA. smile smile smile
mno naka komprese tam bude, ale rozhodne sikovne vymaslena ta tube rada ma na to ty bundeswehracky minilampicky .. a ta LM rada bude taky neco mit nakej obvod ale taky mi nepride, ze by nejak vyrazne zral dynamiku spis bude ala lampa a spis hejbat barvou ale teda LM uz nemam par let tak nevim ...
ale klasicky mosfetový AB,
mno uplne klasicky nejsou videl si to vevnitr .. to je spis kalkulacka nez zesak ...
btw sme tu na basovem foru .. tak myslim ze si muzem dovolit rikat vsemu co nema trafo a ma spinanej zdroj digital at je to co je to ..
tao-kan napsal:Ke zvuku Markbass - mně ale opravdu přijde, že součástí jejich preampu je kompresor. Výsledný zvuk prostě zní zkomprimovaně. Žádný drastický ratio, ale je to cítit.
Nevím, co je myšlenou tou D-třídou, ale z mé zkušenosti: o funkci kompresoru mám teoretické znalosti, zkoušel jsem ho snad jednou, jinak celý život hraju bez – nejdříve jsem hrál přes zvukovku v kompu, pak přes Fender kombo (nic z toho stoprocentně kompresor nemělo!) a teď mám doma Markbass. A ten žádnou dynamiku nepotlačuje, PROBOHA.
(Jestli tam je nějaký limiter, aby se neodpálily repráky při dementně nastaveném zesílení, samozřejmě neberu v potaz – o tom doufám ani nebyla řeč.)
Je vidět žes s kompresorama neměl žádnou větší čest. Správně nastavený kompresor, není když hraješ sám pro necvičené ucho vůbec poznat. Projeví se až v kapele, kde najednou basa začne mít taktrochu větší šmrnc a lépe prolézá. ( poněvadž kompresor zahustí zvuk, nejlépe je to vidět na těch křivkàch když nahráváš.) Dál jeho sílu hodně oceníš, když chceš, aby dobře vyzněla nějaká dynamická prasečina jako slap. Taky tu komprimaci u MB a spousty dalších apců trochu slyším. ( a přirozená komprese elektronek je taky důvod gloryfikace lampáčů)
Je vidět žes s kompresorama neměl žádnou větší čest. Správně nastavený kompresor, není když hraješ sám pro necvičené ucho vůbec poznat. Projeví se až v kapele, kde najednou basa začne mít taktrochu větší šmrnc a lépe prolézá. ( poněvadž kompresor zahustí zvuk, nejlépe je to vidět na těch křivkàch když nahráváš.)
když chcu zahustit zvuk, tak hraju na tlusté struně ve vyšší poloze. Nebo prostě zahraju silněji. Na to přeci kompresor nepotřebuju.
Dál jeho sílu hodně oceníš, když chceš, aby dobře vyzněla nějaká dynamická prasečina jako slap.
No jo, u toho slapu – o tom jsme se již jinde bavili. Na to nevím, co říct. Nemám zkušenost. Já co hraju s kapelou, tak zatím máme jen jednu pasáž se slapem, kde kompresor fakt nepotřebuju, protože tam je to tak schválně, aby to pořádně vylezlo. ) Ale asi chápu, že střídat prsty a slap (třeba linka z Červeného trpaslíka), může být naživo docela oříšek. Schválně si to zkusím.
Taky tu komprimaci u MB a spousty dalších apců trochu slyším. ( a přirozená komprese elektronek je taky důvod gloryfikace lampáčů)
A na které věci konkrétně od MB jsi teda hrál?
mno naka komprese tam bude, ale rozhodne sikovne vymaslena ta tube rada ma na to ty bundeswehracky minilampicky .. a ta LM rada bude taky neco mit nakej obvod ale taky mi nepride, ze by nejak vyrazne zral dynamiku spis bude ala lampa a spis hejbat barvou ale teda LM uz nemam par let tak nevim ...
O tom silně pochybuju. Na HW jsem jelito, i kdybych si to rozebral, tak nic nepoznám. Soudě dle uší: kombo mi hraje přesně tak, jak čekám. Na dynamiku odpovídá úplně normálně.
A na které věci konkrétně od MB jsi teda hrál?
btw to sice nebylo na mne ale treba ja mam LM rocker ted a prave tam naopak pouzivam s oblibou ten kreslici obvudek s lampou jako kompresor .. resp mam to nastavene tak ze kdyz do toho zacnu mlatit tak to zacne prikreslovat ... predtim sem lem normal LM ...
O tom silně pochybuju. Na HW jsem jelito, i kdybych si to rozebral, tak nic nepoznám. Soudě dle uší: kombo mi hraje přesně tak, jak čekám. Na dynamiku odpovídá úplně normálně.
btw kompresor nemusi bejt neco co ti udela ze zvuku sterilni nudu ..to umi treba klasicka ampegacka lednice tu bednu nenavidim .. nejdebilnejsi kravina sveta ...
nebo treba warwick pro-fet .. z toho sem taky malem zesedivel ...
btw ono stejne kdyz nekde hrajes tak ten signal ven krz kompresor de a stejne tak pri nahravani ...
D-class je koncepce zapojení koncovýho stupně zesilovače a samosebou to neznamená digitální, v tom zesilovači nic digitálního neni
Přesně tak: http://forum.avmania.e15.cz/viewtopic.p … ;t=1124332
Dlouho jsem hrál na CMD či jak se ten prcek jmenuje. A u toho slapu ti to hlavně srovná slap and pop na stejnou úroveň.
když chcu zahustit zvuk, tak hraju na tlusté struně ve vyšší poloze. Nebo prostě zahraju silněji. Na to přeci kompresor nepotřebuju.
kompresor ti pomůže v tom, že když hraješ prstama, tak ti vytáhne ty tichý neznělý prstový tapy, když jseš trošku funker, že ta basa zní v kapele pěkně perkusivně a naopak když hraješ vostře trsátkem, tak ti sundá ty hlasitý trsátkový klikance, takže pak v kapele je slyšet i něco víc než ten brnk, ale víc se prosadí i následný tón. Jak psali už přede mnou, s kompresorem na basu se potkáš vždy když někde nahráváš ve studiu a většinou i na koncertě, pokud je zvukař trochu příčetnej a má na to techniku, to je naprosto běžná praxe, to se myslím snažíš řešit už dávno vyřešený-prostě většinou decentní komprese 2:1 tý base v kontextu kapely pomůže. Ale musí se to samozřejmě umět nastavit. Fígl je v tom, že nesmí bejt při hře slyšet, že kompresor zapnutej, ale když si omylem vypneš a nevšimneš si toho, tak pak máš takovej divnej pocit, že to dneska nějak nešlape a ani nevíš proč.
D-class je koncepce zapojení koncovýho stupně zesilovače a samosebou to neznamená digitální, v tom zesilovači nic digitálního neni
Troufám si tvrdit opak. Jestliže koncové trazistory pracují pouze v režimu zavřeno - otevřeno, tak je to přeci digitální. To, že je tam nějaká frekvenční modulace a na konci filtr, to na pricipu jednička - nula nic nemění. (Nemluvím samozřejmě o zesilovačích, kde je pouze použit spínaný zdroj stejnosměrného napětí a dál je to třeba třída AB.)
Jeden pěkný odkaz zde: http://www.elweb.cz/clanky.php?clanek=109
Sorry za OT, ale jednak jsem si s tím nezačal a jednak se musím zastat třídy D, která vůbec nemůže za to, že lidi jsou ochotní poslouchat špatně zkomprimovanou hudbu a když se něco blíží příjemnému akustickému zážitku, tak to odsoudí, protože jim to prostě v autě dobře nehraje.
Troufám si tvrdit opak.
A to je asi tak jediné, co můžeš Ale každopádně špatně cituješ, páč to jsem netvrdil já, ale Atvečko. Nicméně to nemění nic na tom, že v tom zesilovači nejsou žádné AD/DA převodníky, což je to, co si nejčastěji člověk představí pod pojmem "digitální" (zvuk). Jinak díky za odkaz, zajímavý článek
Ale každopádně špatně cituješ, páč to jsem netvrdil já, ale Atvečko.
Sorráč, polepším se s citacemi, ale jinak se oba pletete. Na to, aby něco bylo digitální, nepotřebuješ žádný převodník. V hodinkách taky žádný není a jsou digitální. (I když ty vlastně v zesilovači třídy D jsou - na začátku modulace a na konci filtr.) Digitální v přeci znamená, že se pracuje pouze se dvěmi úrovněmi signálu, tedy s log 1 a 0 . A to je přesně ten otevřený a zavřený tranzistor na konci - zapnuto a vypnuto. Přepočítávat tam něco na čísla je samozřejmě nesmysl, čísla tam žádná nejsou, čož je možná příčina omylu, protože log 1 a 0 zde nesluží k matematickým operacím. Ale princip digitální je.
Přesně tak fungovaly první počítače (a v důsledku i dnešní, jen těch tranzistorů je víc a jsou sdružené v procesoru) , takže myslím, že Jaralaf má pravdu.
Přesně tak fungovaly první počítače (a v důsledku i dnešní, jen těch tranzistorů je víc a jsou sdružené v procesoru) , takže myslím, že Jaralaf má pravdu.
ja to nikdy nestudoval ale taky sem to tak dycky chapal
Dnešnímu světu zjednodušování je úplně jedno, jestli zesilovače ve třídě D hrály už v době, kdy digitální technika teprve začínala (http://nd01.jxs.cz/059/803/d8e2df758d_9455674_o2.jpg). Záměrné předstírání a přehřívání nových technologií (LCD->LED nebo HD->FHD->3D->4K->8K, H.264->H.265, DVB-T->DVB-T2, Windou$ XP->7->8->10->22.5, atd.) s cílem nalákat konzumenty k zahazování starých dobrých věcí (https://www.youtube.com/watch?v=-gWCt1jr6Vs) má za následek, že se tu přete o nepodstatný detail, kam ten princip zařadit, jak to "moderně" pojmenovat. Důležitější je, jak to hraje, a za mě tyhle PWM koncové stupně nemají koule, mně zní "papírově". Na pípání do hodinek dobrý, na basu moc ne. Když se vrátím k původnímu tématu, tak tyhle konce jsou přesně o té cestě do nedynamických pekel. Jo, jsou lehký.
Pneumatický "digitální" reproduktor znáte? To je: Kompresor -> PWM signálem modulovaný solenoidový ventil -> trouba z gramofonu přikrytá tlustou dekou jako low pass filtr pro odstranění následků nedostatečného vzorkování :-)
a za mě tyhle PWM koncové stupně nemají koule
Což ve chvíli kdy to snímáš linkou je opravdu podstatné, takovýto subjektivní soud
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Počítač a baskytara » Moderní metody masteringu - cesta do pekel?