Téma: Radial Tonebone Bassbone
Radial Tonebone
model Bassbone
Země původu: Kanada
Cena: 7900,- Kč
Popis:
Kompaktní 2 kanálový pedál pro baskytaru v kombinaci s DI boxem a efektovou smyčkou.
Vstupy, výstupy
- 2 nezávislé jack vstupy
- 1 jack výstup do aparátu
- XLR DI výstup
- jack výstup pro ladičku
- efektová smyčka (insert kabelem)
Ovládací prvky
Nožní přepínače
- přepínač kanálů CH1/CH2
- Boost switch (aktivace Boost obvodu, záleží na nastavení Boost úrovně a Boost Assign switche)
Potenciometry
- volume pro CH1/CH2
- 3-pásmové korekce pro CH2
- Boost úroveň (druhá hlasitost/nakopnutí signálu)
Switche
- XLR Ground lift
- Contour křivky pro CH1 (Shape 1,2)
- Boost Assign, přiřazení funkce pro přepínač Boost (Boost, Loop, Boost+Loop)
Praxe
1.Použití s jedním nástrojem
Připojením nástroje do CH1 se pedál chová jako 2-kanálový. Kanály přepínám nožním přepínačem Input Toggle. Na kanál 1 který je bez korekcí ( pouze možnost volby dvou Shape křivek které moc nepoužívám) mám základní zvuk který používám pro 90% skladeb. Na CH2 mám potom upravený EQ pro slap, takže trochu basy a výšky. Pro oba kanály navíc mohu nastavit nezávislé úrovně hlasitosti.
Boost kanál nastavuji jako mírné nakopnutí oproti hlasitostem CH1 a CH2, takže v obou režime si mohu zvuky „vypíchnout“. Boost má navíc více funkcí, je možno nastavit při aktivaci nejenom úroveň hlasitosti, ale i aktivaci efektové smyčky nebo jenom efektovou smyčku bez funkce Boost. A nebo úplně jinak, při zasunutí volného nezapojeného konektoru do zdířky LOOP se při aktivaci smyčky přepínačem Boost vypnou výstupy do aparátu a do XLR DI out a je možno se naladit (Tuner výstup je přitom aktivní ve všech režimech)
Další variantou je zapojení jednoho nástroje pouze do vstupu CH2. Využiji potom pouze sekci CH2 (EQ) + Boost a při přepnutí na CH1 je aktivován režim Mute (pro ladičku).
2.Použití se dvěma nástroji
V tomto režimu jsem využíval hlavně možnosti kombinace nástrojů s aktivní a pasivní elektrikou a tím i rozdílným výstupním signálem. Tyto rozdíly je možno eliminovat individuálním nastavením hlasitosti CH1 a CH2. Vše ostatní je potom stejné jako při použití jednoho nástroje (EQ, Boost, Loop....)
Zkušenosti ve studiu
Absolutní paráda, neřeším už nic jiného, do stop leze maximální čistý zvuk bez šumu. DI boxy od Radialu navíc patří k absolutní špičce a myslím že toho hodně přenesli i do tohoto pedálu. Oproti živému hraní využívám jenom čistý zvuk bez korekcí a efektů. Aktuální desku naší kapely jsem točil jenom s Bassbone.
Zkušenosti live
Odehraných asi 25 koncertů s absolutní spokojeností. Pedál používám jako hlavní preamp a signál ke zvukařovi jde z Bassbone, výstup pro odposlech na pódiu potom přímo do vstupu aparátu. Aparát na pódiu sice taky má XLR out, ale ten teď nepoužívám. Většinu koncertů jsem za poslední dobu absolvoval s In Ear odposlechy, takže Bassbone byl mým celým aparátem. Dovedete si představit balení aparátu? Vypojím zvukařův XLR, odpojím prodlužku 230V, zavřu kufr a šlus. Do druhýho kufru basu a jde se na pivo
Odehrál jsem i pár koncertů s festivalovým „erárním“ aparátem (většinou to byla hlava + 1x15+4x10 nebo 8x10box) a tam jsem šel z Bassbone out (Jack) přímo do koncáku (Power Amp In nebo Return). Tím jsem obešel vstupní preamp aparátu, tudíž se žádné „překvapení“ nekonalo. Zvukařovi šel výstup XLR přímo z pedálu.
Pokud hledáte univerzální pramp nebo používate dva nástroje, hrajete na různé aparáty (kluby, festivaly) a točíte i ve studiu je Bassbone určitě skvělou variantou.
Všechno to taky můžou být jenom kecy, dokud jej nevyzkoušíte.
Stránka výrobcehttp://www.tonebone.com/tb-bassbone.htm
Stay tuned. Tom.