Ahoj,
já si elektrický kontrabas postavil svépomocí, mám ho 9 let, již několikrát jsem ho předělával.
Pokud si jej chcete stavět kvůli úspoře peněz, nedělejte to. Dříve na trhu byly jen drahé kousky, nebo na zakázku.
Nyní se dá koupit /funkční a hratelný/ se zárukou, za méně peněz, než budou náklady na výrobu.
Pokud jste kutil, a rád experimentujete, doporučuji hmatník prefabrikát eben a krk slepený ze dvou dílů na délku z proschlé javorové fošny od obětavého stolaře. Z důvodů vývoje nároků na výrobek je dobré zkonstruovat tak, aby se dal krk od těla demontovat bez poškození a nebyla zasekaná cesta upgrade těla nástroje.
Já používám na tělo nástroje plný masív z fošny stavební-spousta suků, měkký materiál atd. kupodivu tah strun snáší dobře a není tak těžký, jako z javoru, který jsem používal dříve. Tvrdší dřevo mělo delší a ostřejší tón, než měkké.
S měkkým tělem se nedá lehce uchytit stabilní, vysouvací bodec, proto nyní používám nasazovací vyjímatelný.
Snímače dle nároků hráče. Magnetické jsou na smyčec nic moc, na bez-smyčcové hraní dobrá volba, při použití kombinace s piezo snímáním s nastavením mixování. Jen je třeba myslet na snímací úhel snímačů a aktivní směr kmitání struny. Vlastní aktivní elektronika je pro kvalitní zvuk ideální-nezávislost na vybavení zvukaře. Kobylka dle typu snímání a designu nástroje.
Pokud hrajete slap, je možné dodat vnitřní snímač do dutiny v krku nástroje-myslet na to před slepením javorového krku,
drážka pro stíněný vodič, dle počtu a umístění snímačů.
Trapas nastane, když Vám zvukař oznámí, že něco takového ještě nezvučil, jako se to stalo mně /mohou chybět zvuková spektra v celkové obálce zvuku/ a jediné co to vylepší je EQ a ochota zvukaře.
Snad tato zkušenost napoví k dobrému rozhodnutí.