Téma: Music Man StingRay + TecAmp Puma 1000 + TecAmp M 212
Music Man StingRay + TecAmp Puma 1000 + TecAmp M 212
V recenzích v nadpise uvedené baskytary a aparátu jsem toho už napráskal dost. Tohle se bude věnovat zvukovým ukázkám.
Podnětem k sepsání tohoto elaborátu bylo, kromě toho ukázat, jak tento aparát hraje, i lehce vyhrocená diskuze v jednom vlákně zde na fóru o tom, že Music Man StingRay má sice výbornou strunu E, ale ostatní struny moc nehrajou, že je to bída a kdesi cosi. Odkazovalo se i na moji nahrávku, která byla provedena kabelem rovnou do zvukovky, což samozřejmě nemá téměř žádnou vypovídající hodnotu. Tohle nemá být ani tak obhajoba (jasně, každá liška chválí svůj ocas, a ta, která ho nemá, tak říká, že je jí lépe bez něj), ale prostě hlavně ukázka jak to celé hraje a co to umožňuje.
Zesilovač TecAmp Puma 1000 (výkon 1000 W můstkově do 4 Ohmů, 2x500 W do 2 Ohmů, 2x350 W do 4 Ohmů)
Box TecAmp M 212 (výkon 600 W, 4 Ohmy, 2x12")
Aparát jsem snímal z přibližně půlmetrové vzdálenosti studiovým kondenzátorovým mikrofonem Joemeek JM 37.
Jelikož tento mikrofon potřebuje phantomové napájení, byl jsem nucen použít i mixpult Behringer Xenyx 1002 FX (nic lepšího bohužel nemám)
Zvukovka taky není zrovna studiová, ale zas až tak špatná také není. Jedná se o Asus Xonar DX. Na mixáku jsem samozřejmě nastavil korekce narovno. Na aparátu a na base tak, jak jsem zvyklý normálně hrát, tedy kromě výjimek dále uvedených.
Všechny nahrávky jsou bez dodatečných úprav. Neodstraňoval jsem šum, neupravoval ekvalizaci, jen jsem nahrávky znormalizoval. Nastavil jsem jen lehký kompresor přímo na zesilovači a to kvůli omezení klipingu. Jinak basa šla rovnou kabelem do vstupu zesilovače, nepoužil jsem tedy svůj pedalboard.
Nejprve sem hodím dvě ukázky sejmuté mikrofonem:
Pro srovnání zde uvedu nahrávku "Money" sejmutou třemi různými metodami:
1) mikrofonem
2) z DI výstupu zesilovače
3) přímo do zvukové karty (ano, i zde jsem použil výše uvedený mixák s vyřazenými korekcemi)
Zesilovač má speciální filtr TASTE ovlivňující barvu (charakter) zvuku. Chová se podobně jako třeba u Markbassu filtry VPF a VLE. Nahrál jsem stupnici nahoru a dolů pro posouzení ovlivnění jak hlubokých, tak vysokých tónů.
Taste na středu (bez ovlivnění)
Taste úplně stažený vlevo
Taste úplně vytažený vpravo
Ještě jedna ukázka filtru Taste, tentokrát kratší, v pořadí:
Reprobox má vypínatelnou hornu a v režimu zapnutí má dokonce 5 poloh: